Levering
Hos Klar, ønsker vi at give den bedste kundeoplevelse under selve leveringen.
Vores standard levering er til kantsten med en 16 m lang og 4 m høj lastbil, og koster fra DKK 524 i hele Danmark (levering til kantsten til ikke-brofaste øer er fra DKK 899).
Det er dit ansvar at give os besked, hvis en 16m lang og 4 m høj lastbil ikke kan tilgå leveringsadressen. På denne side kan du finde alternative leveringsmetode inklusiv priser, der passer til din adresse. Har du brug for en special levering, så kontakt os på linket her – så kan vi sammen finde en løsning.
BEMÆRK! Leveringspriserne stiger automatisk med 25% for hver 5. vedlagte varer. Det skyldes den ekstra plads, der skal bruges i lastbilen, og de ekstra omkostninger, som vores leveringspartner har.
Vi leverer dine vinduer og døre direkte fra vores fabrik i Estland. Når din ordre er afsendt fra vores fabrik, modtager du en email der angiver en ca ankomst til vores danske lager. Efter ankomst til vores danske lager, modtager du en sms direkte fra vores fragtfirma med den præcise leveringsdato. Vi leverer mandag til fredag i tidsrummet 8.00 til 17.00 og chaufføren ringer 15-45 minutter inden ankomst.
Hos Klar tilbyder vi flere forskellige leveringsmetoder, således at vi også kan levere til eksempelvis byggepladser, kolonihaver og ikke-brofaste øer. Vær opmærksom på, at der er ekstra gebyr på din levering, hvis du bor på en ikke-brofast ø, som ikke har sit eget postnummer (eksempelvis 6100 Årø eller 4591 Føllenslev).
Læs mere om de enkelte leveringsmetoder inklusiv ekstra omkostninger nedenfor.
Vores standard levering er med en 16 m lang, 2.5 m bred og 4 m høj lastbil til kantsten og koster DKK 524. Levering til kantsten til ikke-brofaste øer er fra DKK 899.
Chaufføren medbringer en palleløfter, som gør det muligt at køre pallen fra lastbilens lift ind på fortovet. En palleløfter kan kun køre på fast asfalteret underlag eller lignende og vi kan derfor ikke levere på eksempelvis på gårdspladser med grus ved en standard levering.
Hvis en 16m lang lastbil ikke kan tilgå adressen, skal vi have besked så snart ordren er afsendt fra fabrikken, så vi kan aftale hvor den nærmeste kantsten er eller hjælpe med en alternativ leveringsmetode.
Hvis du bor på en smal, gruset eller blind vej, som eksempelvis i en kolonihave, tilbyder vi levering med en sprinterbil. En sprinterbil er 7 m lang, 2.5 m bred og 2.05 m høj.
Vær opmærksom på, at hvis en ordre indeholder et produkt der er højere end 185 cm, så er det ikke muligt at levere med sprinterbil pga bilens interne højde da pallen i sig selv er 20 cm høj.
Nedenfor kan du se merprisen, udover gebyret som betales for standard levering.
Post nr | Merpris |
---|---|
1000-2900 (+4000) | 1000 DKK |
2901-3670 | 1500 DKK |
3700-3790 | 3500 DKK |
4050-4900 | 2000 DKK |
5000-5999 | 3000 DKK |
6000-9999 | 2000 DKK |
Ønsker du levering til døren, ind i din have eller til en byggeplads kan vi tilbyde levering med kranbil. En kranbil er 10 m lang og 2.5 m bred.
Nedenfor kan du se merprisen udover gebyret som betales for standard levering.
Postnummer | Merpris |
---|---|
1000-2900 (+4000) | 1500 DKK |
2901-3670 | 2500 DKK |
3700-3790 | 3700 DKK |
4050-4900 | 3000 DKK |
5000-5999 | 3000 DKK |
6000-9999 | 3000 DKK |
Vi anbefaler en medbringertruck, hvis du bor på en smal, gruset eller blind vej, som eksempelvis i en kolonihave og har et produkt på din ordre der er mere end 185 cm højt. En medbringertruck er 2.5 m lang og 2.5 m bred.
En medbringertruck koster DKK 2000 udover gebyret som betales for standard levering.
Ønsker du at ændre leveringsdato, leveringsadresse eller telefonnummer, efter vi har sendt din ordre fra fabrikken, så hjælper vi gerne og det koster 250 kr.
Vi kan også tilbyde levering i et bestemt tidsrum, dette koster 750 kr inklusiv gebyr for at ændre levering.
Ved forgæves levering koster det 750 kr udover leveringsgebyret. En levering anses som forgæves, hvis en standard levering eller den aftalte leveringsmetode ikke er mulig fordi lastbilen/kranen ikke kan tilgå adressen.
Vi anbefaler, at du er til stede under leveringen for at sikre, at din ordre er i god stand ved ankomst. Hvis der opstår skader ved eller under leveringen, bedes du skrive "skade" på følgesedlen, inden du underskriver samt tage et billede, inden du fjerner emballagen. Billedet skal du vedhæfte det til reklamationsformularen.
Hvis du ikke er til stede under leveringen, vil ordren alligevel blive leveret på din adresse og vi tager et billede af placeringen, og du vil være ansvarlig for evt. skader, tyveri eller lignende.
Det er vigtigt for os, at sikre vores produkter under transporten og derfor fastgør vi elementerne på en palle, for derefter at pakke dem ind i skumkanter og folie. Indpakningen er kun beregnet til transportbeskyttelse. Sørg derfor for at fjerne den når produkterne er placeret i sikkerhed. Ved opbevaring skal produkterne være placeret på et stabilt underlag og beskyttet mod fugt, sollys og anden overlast. Træ er et levende produkt, som vil bevæge sig over tid, hvis det ikke er blevet monteret.
Det kan virke komplekst at købe nye vinduer og døre, men vi er her for at gøre det nemt. Hvis du har nogen spørgsmål – så er vi kun et spørgsmål væk.