KVALITETSVINDUER OG -DØRE MED OP TIL 60% ONLINERABAT – SLUTTER D. 01.09.25

Tryg ordremodtagelse - nemt og enkelt

Selvom langt de fleste leverancer ankommer i perfekt stand, kan du med nedenstående vejledning sikre, at både ordren og leveringen er som forventet. Skulle der mod forventning være fejl eller mangler, er det vigtigt at du har sikret dig den nødvendige dokumentation for at kunne gå videre til kundeservice. Vi anbefaler derfor, at du tager dig tid til at følge modtagelsesvejledningen nedenfor.

Klar delivery

Sådan foregår en levering

Din ordre leveres på hverdage mellem kl. 8.00-17.00 direkte til din valgte leveringsadresse med lastbil. Du modtager besked via sms eller opkald 15-60 minutter før ankomst, så det er vigtigt at være tilgængelig på leveringstidspunktet.

Ordren er pakket på én eller flere paller (alt efter ordrens størrelse), som chaufføren placerer så tæt på leveringsadressen som muligt - normalt ved kantsten. Af sikkerhedsmæssige årsager kan chaufføren ikke bære varerne ind i hjemmet, men sørger for at placere dem tilgængeligt for dig.

Ved modtagelsen skal du kontrollere, at alle bestilte varer er til stede på pallen, og at der ikke er synlige skader (følg vejledningen nedenfor). Når du har foretaget din dokumentation, beder chaufføren dig underskrive fragtbrevet. Her noterer du eventuelle skader eller mangler og kvitterer samtidig for modtagelsen af ordren.

Klarvinduer anvender eksterne transportfirmaer til levering, hvorfor vi skelner mellem transportskader (opstået under transport) og produktskader (opstået under produktion). For at kunne yde kompensation eller erstatning for skadede produkter er det afgørende, at transportskader dokumenteres inden for 24 timer efter levering.

Tjek og dokumentér leveringens indhold

1. Kontroller at alle bestilte produkter er til stede:

Udover dine bestilte produkter, skal der altid være en "fitting-boks" pakket i hvid plast med blåt Klar logo på. Boksen indeholder løsdele, skruer, håndtag mm. og er essentiel for installeringen af dine produkter. Mangler der noget? Noter det på fragtbrevet inden du underskriver online-blanketten fra fragtmanden.

fitting box

2. Dokumentation med billeder:

Find din mobiltelefon frem og tag billeder af pallen fra alle 4 sider af den. Har du modtaget flere paller tag 4 billeder (fra hver side) af hver enkelt palle. Billederne skal tydeligt vise leveringens tilstand ved ankomst - det er derfor vigtigt du ikke begynder at pakke orden ud før end du har taget disse billeder.

photo documentation
Documenting the delivery

Inspicér for eventuelle transportskader:

Inspicér alle produkter for synlige transportskader før du underskriver fragtbrevet. Kig efter: Buler, ridser eller knækkede dele. Skulle der mod forventning være transportskader på dine produkter - tag da billeder af disse inden du pakker ordren ud!

Underskrift på fragtbrev

Mangler der noget eller er der skader på din levering? Noter det på fragtbrevet inden du underskriver online-blanketten fra fragtmanden. Chaufføren ved godt, at din ordre skal inspiceres før underskrift - så tag dig tid til at få dokumenteret at alt er som forventet inden du underskriver.

Hvad nu?

Uanset om installationen skal foregå med det samme eller på et senere tidspunkt, er det afgørende at kontrollere din ordre grundigt for at sikre, at alt er leveret korrekt. For at få det bedste overblik over alle komponenter anbefaler vi, at du pakker hele ordren ud og gennemgår hver del.
Du kan med fordel følge udpakningsguiden her.

Hvis du foretrækker at lade produkterne forblive indpakket indtil installationen, skal du som minimum åbne og kontrollere "fitting-boksen". Her finder du alle løsdele som håndtag, skruer og beslag - dele der er kritiske for installationen og som kan være svære at erstatte hurtigt.

Mangler der elementer i "fitting-boksen"? Kontakt kundeservice hurtigst muligt
på telefon: +45 78768883 eller via mail hej@klarvinduer.dk

Ofte stillede spørgsmål

Ja, din tilstedeværelse er nødvendig for at kunne inspicere og dokumentere ordren korrekt. Følg vejledningen ovenfor for at sikre korrekt dokumentation.

Din ordre returneres til fabrikken, og du bliver opkrævet det fulde leveringsbeløb. Kontakt kundeservice hurtigst muligt for at aftale ny levering.

Ved at underskrive fragtbrevet bekræfter du modtagelsen af ordren og dokumenterer dens tilstand - herunder eventuelle fejl eller mangler.

Synlige skader er beskadigelser du kan se på produkterne, inden de pakkes ud - for eksempel dybe ridser i ruder, buler på hjørner eller afskallet maling. Sådanne skader forekommer dog sjældent.

Transportskader skal dokumenteres inden for 24 timer efter levering. Opdager du skader, der ikke er noteret i online-fragtbrevet, inden for dette tidsrum, skal du kontakte kundeservice på telefon +4578768883 så de kan rette henvendelse til transportfirmaet på dine veje og få udbedret skaden.

Mangler der et produkt, element eller 'fitting-boxen' - kontakt da kundeservice på telefon:
+45 78 76 88 83 inden for 24 timer, fra leveringstidspunktet.

Relateret indhold