Nærværende handelsbetingelser opdateres løbende og er til enhver tid gældende for alle køb hos Klarvinduer. Senest opdateret d. 17.05.2018

1) Bestillingsprocedure

De varer du ønsker at bestille, lægges i indkøbskurven ved at klikke på "Føj til kurv" ud for den enkelte vare. Ved at klikke "Kurv", kan du til enhver tid se de varer, du har lagt i indkøbskurven, samt prisen på varerne. Når du er færdig med at vælge de varer, du ønsker, og når du har accepteret nærværende handelsbetingelser, går du videre til betalingssiderne, hvor du kan afslutte ordren og gennemføre betalingen. Du kan afbryde købet helt frem til det tidspunkt, hvor du gennemfører betalingen. 

BEMÆRK: En bestilling på specialmål, kan kun ændres ved at sende os en mail på mailadressen kundesupport@klarvinduer.dk og skal efterfølgende bekræftes af Klarvinduer, ligeledes på mail, for at være gældende. Som udgangspunkt opkræves et standard gebyr på 300 kr. for ændringer af en allerede igangsat ordre, hertil kan komme eventuelle meromkostninger for ændringen. Efter produktionsstart kan ændringer ikke foretages.

2) Betalingsmetoder og behandling af personoplysninger

Privatpersoner kan betale ved hjælp af kreditkort.

Virksomheder med et registreret CVR nummer kan betale ved hjælp af kreditkort eller via bankoverførsel.

  1. Betaling med kreditkort (privatpersoner og virksomheder):

Enhver betaling til Klarvinduer via hjemmesiden https://klarvinduer.dk/ sker ved hjælp af betalingskort via en sikker, krypteret forbindelse. Betaling sker via ePay, og det anvendte betalingssystem opfylder derfor meget strenge krav til sikkerheden, som bl.a. kan genkendes på det grønne lukkede låseikon i din browser statuslinje. I betalingsmodulet indtastes betalingskortoplysninger, herunder kortnummer, navn på kortholder, udløbsdato og kontrolcifre. Klarvinduer gemmer ikke oplysninger om dit betalingskort, og når betalingen er gennemført, sletter ePay også alle informationerne.

Betaling af varer: Når du afgiver din bestilling og gennemfører betalingen online, hæver vi automatisk det totale beløb på din konto når dine varer afsendes fra fabrikken. Såfremt du i tidsrummet mellem tidspunktet for bestilling til afsendelse skifter kontonummer eller får nyt betalingskort, eller der på anden måde sker ændringer i dine kort og kontooplysninger, således at det skyldige beløb ikke vil kunne trækkes i henhold til de samme oplysninger, som var gældende ved bestilling, er du forpligtet til straks at give meddelelse herom til Klarvinduer og samtidig aftale, hvorledes du inden leveringstidspunktet skal betale. Såfremt beløbet ikke kan trækkes på den konto du har oplyst i forbindelse med bestillingen, og såfremt du ikke inden leveringstidspunktet på anden måde har betalt, er Klarvinduer berettiget til efter eget valg enten at kræve købsaftalen gennemført som aftalt eller til helt at ophæve købsaftalen og beholde varerne. I sidstnævnte tilfælde, vil det forudbetalte beløb straks blive tilbagebetalt til køber. Endvidere vil Klarvinduer kunne kræve erstatning for de eventuelle tab i forbindelse med produktionen af din ordre der bliver som følge af din misligholdelse af betalingen.

De personlige oplysninger, du afgiver i forbindelse med din bestilling, anvendes kun i det omfang, dette er nødvendigt for gennemførelsen af ordren og oplysningerne vil således ikke blive videregivet til tredjemand. Klarvinduer’s behandling af personlige oplysninger sker i øvrigt i henhold til den til enhver tid gældende persondatabeskyttelseslovgivning, og Klarvinduer er i denne sammenhæng dataansvarlig og databehandler. Personoplysningerne registreres hos Klarvinduer og opbevares i maksimalt fem år, hvorefter de slettes.

  1. Betaling via bankoverførsel (tilbydes kun til firmaer med et registreret CVR nummer):

Vælger du at betale for din ordre via bankoverførsel, skal du betale 50% af ordrens beløb, inden vi påbegynder produktionen. Kort tid efter du har gennemført ordren, vil du automatisk modtage en ordrebekræftelse på email. I denne vil du finde detaljerne for, hvordan du gennemfører betalingen. Vi vil løbende under hele processen holde dig informeret om din ordres status via emails og sidst i forløbet, når din ordre er klar hos os, vil du modtage en email, hvor detaljerne for, hvordan du gennemfører den sidste halvdel af betalingen vil fremgå. Ved for sen betaling påføres 2% i rente samt rykkergebyr på 100 kr.

3) Fremsendelse af ordrebekræftelse

Når varerne er bestilt, fremsendes en ordrebekræftelse til dig på e-mail. Modtager du ikke din ordrebekræftelse ganske kort tid efter du har afgivet bestillingen på den indtastede e-mail adresse, kontakt da Klarvinduer på tlf. 78 768 883 eller på kundesupport@klarvinduer.dkOrdrebekræftelsen indeholder bl.a. følgende oplysninger:

  • Ordrenummer
  • Købers navn og adresse
  • Leveringsadresse
  • Købsdato (transaktionsdato)
  • Forventet leveringstidspunkt
  • Detaljeret beskrivelse af de bestilte varer
  • Totalbeløbet, som skal betales i Dkr. inkl moms
  • Hvilken betalingsmetode der er valgt
  • Transaktionsvaluta
  • At/om betalingen er gennemført (Afhængende af betalingsmetode)
  • Gengivelse af nærværende handelsbetingelser

Det er til enhver tid kundens ansvar at sikre at ordrebekræftelsen stemmer overens med det produkt der ønskes bestilt. Hvis kunden ønsker at ændre i en bekræftet ordre, kan dette ske indtil 24 timer efter ordrebekræftelsen er modtaget, ved henvendelse til Klarvinduers kundeservice på tlf.  eller på kundesupport@klarvinduer.dk. Ændringer som indgives senere end 24 timer efter modtaget ordrebekræftelse pålægges et gebyr på DKK 300,- samt eventuelle ekstra omkostninger forbundet med ændringen. Efter produktionsstart er det ikke længere muligt at foretage produktændringer.

4) Prispolitik

Alle priser på de enkelte produkter, er angivet i Dkr. inkl. moms, men ekskl. fragtomkostninger. Når du har valgt dine produkter vil du, i ordreoversigten, inden du afgiver din endelige bestilling, kunne se prisen på fragten. Prisen er angivet i DKK inkl. moms. Som standard, tilføjer vi DKK 345,- til ordren og ved ordrer over DKK 10.000,- er fragten gratis.*

Vi leverer i hele Danmark, dog undtaget ikke-brofaste øer. I sidstnævnte tilfælde, vil ordren blive leveret til det nærmeste havnekontor. Vi har ikke mulighed for at sælge vores produkter til udlandet, herunder Grønland og Færøerne. Produkter, der alligevel eventuelt monteres i udlandet, herunder Grønland og Færøerne, er IKKE omfattet af vores garanti.

**Prisen kan variere under vores kampagner og den gældende pris er derfor den der står beskrevet i kampagnen.

5) Målangivelse, montering m.v.

De mål du skal indtaste, er altid elementernes udvendige karmmål (bredde x højde). Vi står altid inde for kvaliteten af vore produkter, men foretager løbende produktudvikling - og vi forbeholder os derfor retten til, til enhver tid og uden forudgående varsel, at ændre på design og udformning af vore produkter, samt til at foretage ændringer i materialevalg. Bestilte varer vil altid blive produceret i henhold til de til enhver tid gældende standarder for Klarvinduers produktion på det pågældende bestillingstidspunkt. Varer, der eventuelt genbestilles på et senere tidspunkt, er derfor ikke nødvendigvis udført efter helt de samme retningslinjer og er dermed ikke nødvendigvis fuldstændig ens.

Montering skal udføres håndværksmæssigt korrekt, hvilket vil sige at al montering skal ske med egnede skruer, der skal anvendes egnet og blivende opklodsning i alle hjørner og under alle lodposte. Alle sidekarme skal monteres rette og i lod (på begge led), over- og underkarme skal være i vatter og ved alubundkarme skal der være understøtning pr. hver 300 mm. Diagonalmål skal være ens og der skal monteres blivende opklodsning bag alle befæstelser. Se også monteringsvejledning på https://klarvinduer.dk/montage-af-vinduer-og-dore

 

6) Fragt

Vi leverer i hele Danmark, dog undtaget ikke bro-faste øer. I sidstnævnte tilfælde, vil ordren blive leveret til det nærmeste danske havnekontor på fastlandet. Derefter er kunden selv ansvarlig for at få sejlet/fragtet ordren videre til sin bopæl. Ønsker du at få ordren leveret helt til din adresse tillægges et fragttillæg på minimum DKK 500. Du skal senest i forbindelse med ordre- godkendelsen, selv kontakte Klarvinduer enten på email, live chat eller telefon for at lave en aftale herom. Vi har ikke mulighed for at sælge vores produkter til udlandet, herunder Grønland og Færøerne. Produkter der monteres i udlandet, herunder Grønland og Færøerne, er IKKE omfattet af vores garanti.

De købte varer sendes med fragtmand (til bro-faste øer eller nærmeste danske fastlands havn) til den i ordrebekræftelsen angivne leveringsadresse, dog kun til vognkant. Køber, eller dennes stedfortræder, skal være til stede ved levering og behjælpelig med aflæsning. Levering anses som gennemført, når de købte varer er aflæsset fra vognkanten på leveringsadressen eller aflæsset umiddelbart uden for leveringsadressen. Det er køber der bærer risikoen for, at en fuldt læsset lastvogn kan komme frem til den anviste leveringsadresse. Ventetid, forgæves leveringsforsøg eller unødvendig forlængelse af aflæsningstiden, som skyldes købers forhold, debiteres køber i henhold til fragtselskabets gældende takster.

Klarvinduer skal have en besked i god tid (minimum 2 uger før levering) hvis ordren ønskes leveret med en lille lastbil. Dette kan medføre ekstra leveringsomkostninger – forhør derfor om dette på kundesupport@klarvinduer.dk eller på tlf. 78 768 883. Såfremt fragtmanden ved levering ikke er stand til at få kontakt til kunden via telefon som aftalt, forbeholder vi os retten til at stille pallen med varerne hvor vi finder det mest hensigtsmæssigt. Ansvaret for leverancen overgår til køber umiddelbart efter aflæsning.

 

7) Fragtskader og/eller andre skader

Fragtskade eller eventuelle andre fejl skal meddeles til Klarvinduer på kundesupport@klarvinduer.dk inden 24 timer efter at levering har fundet sted, da du som køber vil have meget svært ved at bevise, at der er tale om en fragtskade, hvis du ikke reklamerer straks. Køber opfordres til ved levering, sammen med chaufføren, at kontrollere alle varer for skader, inden der kvitteres for modtagelse. Det vil sige kontrollere, hvorvidt emballagen er brudt, eller om der er andre synlige tegn på skader, og om det bestilte antal enheder svarer til det leverede. Klarvinduer forbeholder sig ret til at afvise enhver reklamation af fragtskader såfremt ovenstående retningslinier ikke er overholdt.

8) Leverancer

Levering vil ske på det tidspunkt, der er angivet i ordrebekræftelsen. Produkterne er fremstillet på specialmål og derfor er leveringstidspunktet altid kun vejledende. Levering betragtes som rettidig, hvis den sker senest 4 uger efter den i ordrebekræftelsen angivne leveringsdato. Af samme grund fraråder vi på det kraftigste at der bookes håndværkere til montage af produkterne inden de er leveret på adressen. Klarvinduer tager forbehold for enhver forsinkelse, der skyldes force majeure, krig, lock-out, transportforstyrrelser, maskinhavari, materiale-, ordrebehandlings- og fabrikationsfejl. Skadeserstatning kan, uanset begrundelsen, maksimalt svare til det købte produkts værdi, og kan kun ske efter forudgående aftale med Klarvinduer. Klarvinduer fraskriver sig enhver indirekte omkostning som følge af en eventuel forsinkelse, herunder eventuelle omkostninger til 3.mand.

9) Fortrydelsesret og returnering

Jf. Forbrugeraftaleloven §18, stk. 2, nr. 3 er specialproducerede varer undtaget fortrydelsesretten. Specialproducerede varer, der bestilles hos Klarvinduer, er specielt fremstillet efter købers individuelle ønsker og behov i henhold til de af køber angivne specifikationer og specialmål. For at sikre den hurtigst mulige produktionsgang og dermed også den kortest mulige leveringstid, anvender Klarvinduer et top-moderne og fuldautomatisk ordrebehandlingssystem, der sikrer, at produktionen påbegyndes straks efter, at køber har afgivet sin bestilling. (Se pkt. 1 vedrørende eventuelle ændringer!)

Fortrydelsesret ved køb af standardvarer (løsdele som greb, cylindre og lignede)

Der er altid 14 dages fortrydelsesret for forbrugeres køb af standardvarer via internettet. Fortrydelsesretten gælder fra den dag produktet modtages.

Ønsker du at gøre brug af fortrydelsesretten, skal du derfor give os meddelelse herom senest 14 dage efter den dag, hvor du har modtaget produktet. Meddelelsen kan gives i form af en utvetydig erklæring på e-mail til kundesupport@klarvinduer.dk eller på telefon 78 768 883. Du kan med fordel hente en returformular på https://klarvinduer.dk/ eller bruge standardfortrydelsesformularen. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Udgifterne til tilbagelevering af varen i tilfælde af fortrydelse påhviler dig som forbruger og du bærer risikoen for varerne til de er kommet Klarvinduer i hænde. Eventuelle omkostninger Klarvinduer måtte pådrage sig ved din nægtelse af varens levering, vil blive modregnet i det beløb Klarvinduer krediterer i forbindelse med varens tilbagelevering.

Såfremt varen har været monteret, eller forsøgt monteret, forbeholder Klarvinduer sig ret til at nedsætte tilbagebetalingsbeløbet med et beløb der svarer til forringelsen af varens værdi.

Vi henviser i øvrigt til de til enhver tid gældende regler i Forbrugeraftaleloven!

 

10) Reklamations- og garantibestemmelser

Såfremt et af vore produkter mod forventning er behæftet med en fejl eller mangel, kan køber reklamere i henhold til den til enhver tid gældende danske lovgivning. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug eller anden skadeforvoldende adfærd. Alle reklamationer skal altid foretages via vores standard reklamationsformular og skal helst være vedhæftet billeddokumentation. Synlige mangler og/eller skader ved det leverede SKAL meddeles inden monteringen! Efter vurdering, er Klarvinduer berettiget til at afhjælpe fejlen inden for rimelig tid, foretage ombytning eller tage de pågældende produkter retur.

I det tilfælde hvor Klarvinduer sender en servicepartner ud på adressen for at udbedre en reklamation er det Købers ansvar at være til stede på adressen den pågældende dag. Er Køber ikke til stede som aftalt kører vores servicepartner igen uden at afhjælpe problemet, og Køber faktureres omkostningen for forgæves kørsel. Når vores servicepartner har afhjulpet en reklamation anses den pågældende sag som afsluttet. Skulle Køber mod forventning ikke være tilfreds med resultatet har Køber pligt til at gøre både Klarvinduer opmærksom på det inden servicepartneren forlader adressen.

Såfremt Klarvinduer leverer et nyt produkt, dækkes eventuelle montageomkostninger, omkostninger til 3.mand eller andre følgeomkostninger således ikke. På alle vore vinduer og døre ydes der 10 års produktgaranti, se https://klarvinduer.dk/garanti.

Bemærk venligst, at garanti og reklamationsretten ikke omfatter hvad der med rimelighed kan betragtes som ”almindelig efterhjælp”, som for eksempel smøring og justering af hængsler eller rammer. Der ydes ikke garanti for tæthed på indadgående dobbeltdøre, indadgående døre, der er monteret i gavl over stueplan eller i særligt udsatte facade, samt på døre med 1-punkts-lukke.

Ligeledes dækker garantien ikke efterfølgende finpudsning og smårifter i træet, udtræk fra knaster, opkogning eller bobler i malingen. Termoruder skal bedømmes, i en afstand af mindst 3 m indefra og skal ske ved diffust lys (f.eks. overskyet himmel) uden direkte sollys eller kunstigt lys jf, TERMORUDERS VISUELLE KVALITET, Udarbejdet af Glasindustrien · Juli 2009.

Reklamationsretten og garantien bortfalder hvis:

  1.  Umonterede varer ikke er opbevaret tørt, tildækket med egnet presenning /plader eller lignende , sikkert og i øvrigt på en forsvarlig måde.
  2. Monteringen ikke er udført korrekt, se pkt. 5 og https://klarvinduer.dk/montage-af-vinduer-og-dore

11) Cookies

På https://klarvinduer.dk/ anvendes cookies og logstatistik, alene med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet og dermed gøre besøget til så god en oplevelse som muligt for dig. Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer.

12) Tvister

Skulle det mod forventning ikke lykkes os at finde en mindelig løsning, kan du indgive klage til Forbrugerklagenævnet under Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. Se nærmere på www.kfst.dk.


Klarvinduer (registreret Dansk Filial af Klarvinduer OÜ, Estland)

Cvr nr. 36949139
Vesterbrogade 24 st. tv.
1620 København V 

E-mail: kundesupport@klarvinduer.dk
Tlf.: 78 768 883