60% UDSALG + 20% RABAT PÅ MONTERING - Slutter om

Handelsbetingelser

Nærværende handelsbetingelser opdateres løbende og er til enhver tid gældende for alle køb hos Klarvinduer. Senest opdateret d. 27.01.2022

1. Bestilling

Alle varer/ordre (vinduer og døre) som bestilles på Klarvinduers hjemmeside fremstilles ud fra specialmål, tilpasset vores Købers individuelle behov og ønsker (Vær opmærksom på at vi forbeholder os retten til at tolerere en mindre fejlmargin på 2mm). Det er til enhver tid Købers ansvar at sikre at ordrebekræftelsen stemmer overens med det produkt der ønskes bestilt. Da alle produkter fremstilles på specialmål, er der ingen fortrydelsesret. Varebestillinger og produktionen går i gang i sekundet efter bestilling for at sikre hurtig levering.

En bestilling på specialmål kan IKKE ændres efter bestilling.

Afbestilling: Gratis indenfor de første 24 timer

Du kan altid annullere din ordre gratis i de første 24 timer efter du afgiver din ordre. Derefter går vores produktion igang. Vil du annullere din ordre efter de første 24 timer, koster det 50% af ordreværdien, i de første 7 dage efter du afgiver din ordre. Efter 7 dage er ordren kommet helt igennem vores system, og du vil ikke kunne få refunderet ordreværdien.

Derfor er det rigtig vigtigt, at du kontrollere dine ordredetaljer en ekstra gang. Annullering af ordre sker pr. mail til hej@klarhome.dk og gælder fra det tidspunktet mailen er modtaget. Husk at skrive dit ordrenummer i mailen til os.

Levering til ikke-brofaste øer
Vær opmærksom på at leveringer til øer, som ikke er forbundet med en bro kan blive udsat for 1 dags forsinkelse. Dette skyldes at der gøres brug af lokale vognmænd på de pågældende øer og de ikke alle foretager dag-til-dag leveringer.

2. Betaling

Bestiller Køber online, får Køber automatisk den pågældende webrabat, der oplyses på hjemmesiden. Klarvinduer tilbyder web-rabat, da vi sparer en masse omkostninger via automatiseringer i stedet for manuelt og tidskrævende arbejde. Bestiller Køber via vores showroom og kontor, altså fysisk og ikke online, vil Køber blive opkrævet for normal prisen.

Både virksomheder med et registreret CVR-nummer og privatpersoner kan betale ved hjælp af kreditkort (VISA, Master Card).

Der er også mulighed for at betale for varerne via finansiering gennem Sparxpres.

Betaling med kreditkort (privatpersoner og virksomheder):

Enhver betaling til Klarvinduer via hjemmesiden klarvinduer.dk sker ved hjælp af betalingskort via en sikker, krypteret forbindelse.

Bemærk: Forudbetaling i forbindelse med igangsættelse af ordre på specialfremstillet produkter. Når Køber afgiver en bestilling og gennemfører betalingen online, hæves det totale beløb fra Købers konto med det samme. Derefter sender Klarvinduer ordrebekræftelsen på køb til Køber via email. Klarvinduer sender faktura til Køber efter afsendelse af varer fra Klarvinduers produktion. 

Det er dog et krav at Køber giver samtykke til forudbetaling. Indgåelse af aftale mellem Køber og Klarvinduer om forudbetalinger, hvor Køber skal “acceptere, at Klarvinduer trækker pengene for min ordre med det samme. Dvs. at der sker en forudbetaling. Det er nødvendigt for at sætte ordren i gang og til bestille materialet til din specialfremstillede ordre.”.  Jf. Forbrugerlovaftalen §18, Stk. 2, nr. 3, så kræver Klarvinduer betaling forud for produktion, afsendelse og modtagelse af ordre grundet at alle varer solgt hos Klarvinduer er specialfremstillet efter Købers specifikationer og derfor har fået et tydeligt personligt præg.

Såfremt beløbet ikke kan trækkes på den konto du har oplyst i forbindelse med bestillingen, og såfremt du ikke inden leveringstidspunktet på anden måde har betalt, er Klarvinduer berettiget til efter eget valg enten at kræve købsaftalen gennemført som aftalt eller til helt at ophæve købsaftalen og beholde varerne. Endvidere vil Klarvinduer kunne kræve erstatning for de eventuelle tab i forbindelse med produktionen af din ordre der bliver som følge af din misligholdelse af betalingen..

Betaling via finansiering (gennem Sparxpres)

Vi kan i samarbejde med Sparxpres tilbyde en attraktiv, nem og hurtig finansiering, hvortil du kan ansøge om lån hos Spaxpres, direkte på Klarvinduers hjemmeside.

Vælger du at betale via finansiering, så bliver hele ordrens beløb betalt til Klarvinduer af Sparxpres såfremt du som Køber godkendes af Sparxpres til at kunne låne pengene hos dem. Sparxpres finansiere således dit køb hos Klarvinduer og alt kontakt i forbindelse med og information omkring vilkår og betingelser for finansieringen foregår derfor mellem køber og Sparxpres. Klarvinduer har intet med købers aftale med Sparxpres at gøre.

Processen og de generelle/vejledende vilkår kan findes her:

3. Ordrebekræftelse samt annullering af denne

Når varerne er bestilt, fremsendes en ordrebekræftelse til dig på e-mail. Modtager du ikke din ordrebekræftelse ganske kort tid efter du har afgivet bestillingen på den indtastede e-mail adresse, kontakt da Klarvinduer på tlf. +45 78 76 88 83 eller på hej@klarhome.dk

NB! Det er til enhver tid Købers ansvar at sikre at ordrebekræftelsen stemmer overens med det produkt der ønskes bestilt. Varebestillinger og produktionen går i gang 24 timer efter bestilling for at sikre hurtig levering. Køber kan ikke ændre sin bekræftede ordre. Aflysning af en ordre kan ske gratis i de første 24 timer efter bestillingen. Hvis afbestilling sker efter de første 24 timer fra bestilling, betales administrationsgebyr samt produktionsmæssigeomkostninger jf. punkt 1.  For at afbestille ordren skal man skriftlig henvende på mail til Klarvinduers kundeservice på hej@klarhome.dk med ordre nr.

NB! Hos Klarvinduer forbeholder vi os retten til at tolerere en mindre fejlmargin på 2mm, på alle vores produkter. Dette betyder at Køber accepterer at der kan forekomme tilfælde hvor de i ordrebekræftelsen nedskrevne produktmål fraviger med op til 2mm på de faktiske produktmål.

NB! Klarvinduers illustrationer på hjemmeside og ordrebekræftelser, vil altid være vejledende. Billederne er illustrative og Købers produkt vil have forskelle baseret på dennes valg.

4. Prispolitik

Alle priser på de enkelte produkter er angivet i danske kroner inkl. moms, men ekskl. fragtomkostninger. Når du har valgt dine produkter vil du i ordreoversigten, inden du afgiver din endelige bestilling, kunne se prisen på fragten. Som standard (uden for kampagneperioder), tilføjer vi et fragtgebyr til ordren, det samme gælder hvis der er tale om levering til ikke-brofast ø. Find det gældende fragtgebyr på klarvinduer.dk/levering.

Vær opmærksom på, at hvis du bor på en ikke-brofast ø, som ikke har sit eget postnummer, men deler postnummer med en brofast ø eller Jylland så er der ekstra gebyr på levering. Derved vil Klarvinduer kræve ekstra gebyr for en sådan leverance eller stille varen ved nærmeste mulige afsætningsplacering. Vær derfor opmærksom på, at det er Købers eget ansvar at underrette Klarvinduer om ikke-brofast ø levering, såfremt den ikke har sit eget postnummer. Alle øer uden broer med deres egne postnumre bliver prisen automatisk tilføjet i ens bestilling, men dem som ikke har deres eget unikke postnummer gør ikke. Derfor vil der blive pålagt et fragtgebyr til adresser med følgende postnumre: 2770, 3390, 4000, 4220, 4300, 4591, 4736, 4750, 4771, 4900, 4920, 4943, 5400, 5600, 5610, 5700, 5900, 6100, 6760, 7130, 7600, 7900, 8600, 9000, 9240, 9681, 9900. Se gældende fragtgebyr på klarvinduer.dk/levering.


OBS: Under kampagnetider kan der ikke gøres brug af rabatkoder. Dette betyder at man under kampagnetider kun kan gøre brug af de pågældende rabatter, som er gældende på webshoppen (klarvinduer.dk/).

5. Målangivelse, montering m.v.

De mål, du skal indtaste er altid elementernes udvendige karmmål (bredde x højde). Vi står altid inde for kvaliteten af vore produkter, men foretager løbende produktudvikling - og vi forbeholder os derfor retten til, til enhver tid og uden forudgående varsel, at ændre på design og udformning af vore produkter samt til at foretage ændringer i materialevalg. Bestilte varer vil altid blive produceret i henhold til de til enhver tid gældende standarder for Klarvinduers produktion på det pågældende bestillingstidspunkt. Varer, der eventuelt genbestilles på et senere tidspunkt, er derfor ikke nødvendigvis udført efter helt de samme retningslinjer og er dermed ikke nødvendigvis fuldstændig ens.
Derudover opfordrer Klarvinduer til at Køber at bruge billede eller videomateriale inden udpakning til at bevise pågældende skader overfor Klarvinduer. Køber bør altid dokumentere en skade inden et produkt er monteret! Dette vil give mere medhold til Køberens sag.

Montering skal udføres håndværksmæssigt korrekt, hvilket vil sige, at al montering skal ske med egnede skruer, der skal anvendes egnet og blivende opklodsning i alle hjørner og under alle lodposte. Alle sidekarme skal monteres rette og i lod (på begge led), over- og underkarme skal være i vatter og ved alubundkarme skal der være understøtning pr. hver 300 mm. Diagonalmål skal være ens og der skal monteres blivende opklodsning bag alle befæstelser. Se også monteringsvejledning på klarvinduer.dk/guides/montage-af-vinduer-og-dore.

6. Fragt

Køber vil modtage en bekræftelse med en nøjagtig leveringsdato ligeså snart vi kender den (senest 2 dage før leveringen finder sted). Levering betragtes som rettidig, hvis den sker senest 4 uger efter den i ordrebekræftelsen angivne leveringsdato. Vi opfordrer derfor til at Køber ikke bestiller håndværker/montører før Køber har modtaget ordren, da endelig leveringsdato altid er vejledende.

Købte varer sendes til den aftalte leveringsadresse mellem Køber og Klarvinduer lavet i forbindelse med købet.

Køber er ansvarlig for at sikre, at en fuldt lastet stor lastbil kan køre til det angivne leveringssted. Vi anbefaler at Køber er til stede, når varerne er leveret. Dette er anbefalet fordi, at ved levering anbefaler vi at Køber kontrollerer varerne for forsendelsesskader og det korrekte nummer inden kvittering for modtagelse. (Se mere i afsnit 7 ”fragtskader og/eller andre generelle skader”)

Hvis Køber ikke er til stede, når varerne er leveret, accepterer Køber, at varerne leveres i Købers fravær. Som standard er der tale om levering ved nærmeste kantsten (kantstenslevering). Herefter anses ordren, som færdigleveret og i købers besiddelse. Herefter er varen anset for leveret, og Køber bærer risikoen i forhold til eventuelt tyveri, skade eller lignende. Hvis det ikke er muligt for chaufføren at fuldføre leveringen indtil adressen pga. vejarbejde eller generelt forhindringer af tilgang, så skal Køber informeres og som udgangspunkt skal ordre leveres ved nærmeste leveringspunkt ift. leveringsadressen. 

I tilfælde af mislykket levering i tilfælde af forhindringer af tilgang for chaufføren, så vil Klarvinduer kræve betaling for opfølgende og endelig levering af Køber. Ventetid, unødig forlængelse af aflæsningstid eller forgæves leveringsforsøg, som beror på købers forhold, debiteres Køber i henhold til fragtmandens gældende takster.

Produkterne er fremstillet på specialmål og derfor er leveringstidspunktet som er angivet i ordrebekræftelsen altid kun vejledende. Af samme grund fraråder vi, igen, på det kraftigste at der bookes håndværkere til montage af produkterne inden de er leveret på adressen. Klarvinduer tager forbehold for enhver forsinkelse, der skyldes force majeure, krig, lock-out, transportforstyrrelser, maskinhavari, materiale-, ordrebehandlings- og fabrikationsfejl. Skadeserstatning kan, uanset begrundelsen, maksimalt svare til det købte produkts værdi, og kan kun ske efter forudgående aftale med Klarvinduer. Klarvinduer fraskriver sig enhver indirekte omkostning som følge af en eventuel forsinkelse, herunder eventuelle omkostninger til 3. mand.

Indkøbte varer gennem Klarvinduer sendes med ekstern fragtmand til den i ordrebekræftelsen angivne leveringsadresse, dog kun til kantsten. Yderligere ønsker/ændringer i forbindelse levering skal meddeles til Klarvinduer i en god tid via mail hej@klarhome.dk og eventuelle omkostninger forbundet med dette betales af Køber. Levering sker typisk på hverdage mellem kl. 8.00 og 17.00.

Vi leverer i hele Danmark, samt ikke-brofaste øer, hvor Køber må betale fragtilæg for levering direkte til bopæl på den pågældende ikke-brofaste ø. Alternativt set, kan Køber anmode om, at ordren kan blive leveret til det nærmeste havnekontor, hvor der vil blive tilføjet et fragtgebyr. Find de gældende fragttillæg på klarvinduer.dk/levering. Køber skal senest i forbindelse med ordre-godkendelsen, selv kontakte Klarvinduer enten på e-mail eller telefon for at lave en aftale herom. Vi har ikke mulighed for at sælge vores produkter til udlandet, herunder Grønland og Færøerne. Produkter, der alligevel eventuelt monteres i udlandet, herunder Grønland og Færøerne, er IKKE omfattet af vores garanti.

NB! Der skal være fast grundlag på leveringsstedet. På områder med grus, småsten mm., kan chaufføren nægte at gennemføre leveringen.

OBS: Som konsekvens af eskaleringen i smittespredning af Coronavirus (Covid-19), tager vi forbehold for levering af din ordre. Hvis Køber er i karantæne eller ikke ønsker kontakt med chaufføren i forbindelse med Købers kommende levering, så giv venligst kundeservice besked i god tid.

OBS! Vores standard levering bliver udført med truck med trailer (16.5 meter lang, 2.5 meter bred & 4 meter høj) som er beregnet til tilkørsel med fast underlag. Dvs. hvis Køber mener at denne leveringsform ikke kan tilgå adresse, så er det Købers ansvar at kontakte Klarvinduer om alternativ levering, som kan aftales imod en ekstra pris. Mere info ses her: klarvinduer.dk/levering

7. Fragtskader og/eller andre skader

Fragtskader eller eventuelle andre skader/fejl bedes meddeles til Klarvinduer ved at udfylde vores reklamationsformular straks efter/hurtigst muligt efter at levering har fundet sted. Køber opfordres til ved levering, sammen med chaufføren, at kontrollere alle varer for skader, inden der kvitteres for modtagelse. Det vil sige kontrollere, hvorvidt emballagen er brudt, eller om der er andre synlige tegn på skader, og om det bestilte antal enheder svarer til det leverede.

Derudover opfordrer Klarvinduer til at Køber at bruge billede eller videomateriale inden udpakning til at bevise pågældende skader overfor Klarvinduer. Køber bør altid dokumentere en skade mens produktet stadig står på den leverede palle og inden produktet er monteret!

Såfremt Køberen ikke er tilstede under leveringen kan der selvfølgelig stadig anmeldes fragtskader eller generelle skader, men manglende dokumentation i form af både billede- og videomateriale under levering samt fragtbrev underskrevet med forbehold kan dog være negativ for forbrugeren, hvis det er klart, at skaden skulle have været tydeligt synlig på leveringstidspunktet.

Ved synbar forringelse eller beskadigelse af varer skal modtageren reklamere 24 timer efter tidspunktet for ordres modtagelse. Reklamation af synlige skader eller transportskader skal ske straks eller mindst inden for 24 timer, mens skjulteskader eller produktionsskader ved modtagelse, skal ske straks og senest indenfor 7 dage fra ordres modtagelse.

En transportskade vil blive afvist såfremt produktet ikke længere står på den leverede palle. Klarvinduer vil anbefale Køber at tage billeder og videoer når Køber pakker sine elementer ud, for at have den fornødne dokumentation til at oprette en reklamation.

Ovenstående retningslinjer, skal overholdes for at en reklamation vil blive accepteret som valid.

Ved skade modtages ordren med konkret forbehold på fragtbrevet, og Køber bedes kontakte Klarvinduer på hej@klarhome.dk eller telefon +45 78 76 88 83 hurtigst muligt. OBS! Hvis der er nægtet levering fra Købers side og at der viser sig ikke at være tale om hverken produktionsfejl/skade eller transportskade så må genlevering ske for Købers regning.

OBS! Billeder af skaden skal tages inden udpakning. Køber skal altid dokumentere en skade inden et produkt er monteret! Hvis Køber ikke har denne dokumentation i forbindelse med en transportskade, så er der tale om Købers påstand, hvilket kan føre til en afvist reklamationssag.

8. Leverancer

Levering vil ske på det tidspunkt, der er angivet i ordrebekræftelsen. Produkterne er fremstillet på specialmål og derfor er leveringstidspunktet altid kun vejledende. Levering betragtes som rettidig, hvis den sker senest 4 uger efter den i ordrebekræftelsen angivne leveringsdato. Af samme grund fraråder vi på det kraftigste ,at der bookes håndværkere til montage af produkterne, inden de er leveret på adressen. Klarvinduer tager forbehold for enhver forsinkelse, der skyldes force majeure, krig, lock-out, transportforstyrrelser, maskinhavari, materiale-, ordrebehandlings- og fabrikationsfejl eller en anden tilsvarende ekstraordinær begivenhed, der ligger uden for Partens rimelige kontrol. Skadeserstatning kan, uanset begrundelsen, maksimalt svare til det købte produkts værdi, og kan kun ske efter forudgående aftale med Klarvinduer. Klarvinduer fraskriver sig enhver indirekte omkostning som følge af en eventuel forsinkelse, herunder eventuelle omkostninger til 3. mand.

9. Fortrydelsesret og returnering/returret (Jf. Forbrugeraftaleloven §18, stk. 2, nr. 3 er specialproducerede varer undtaget fortrydelsesretten)

Specialproducerede varer, der bestilles hos Klarvinduer, er specielt fremstillet efter købers individuelle ønsker og behov i henhold til de af køber angivne specifikationer og specialmål. For at sikre den hurtigst mulige produktionsgang og dermed også den kortest mulige leveringstid, anvender Klarvinduer et top-moderne og fuldautomatisk ordrebehandlingssystem, der sikrer, at produktionen påbegyndes straks efter, at køber har afgivet sin bestilling. (Se pkt. 1 vedrørende eventuelle ændringer!)

Fortrydelsesret er gældende ved køb af standardvarer (løsdele som greb, cylindre og lignede). Der er ingen fortrydelsesret på vores produkter, da de er fremstillet på specialmål jf. punkt 1. Der er altid 14 dages fortrydelsesret for forbrugeres køb af standardvarer via internettet. Fortrydelsesretten gælder fra den dag produktet modtages.

Ønsker du at gøre brug af fortrydelsesretten, skal du derfor give os meddelelse herom senest 14 dage efter den dag, hvor du har modtaget produktet. Meddelelsen kan gives i form af en utvetydig erklæring på email til hej@klarhome.dk eller på telefon 78 768 883. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Udgifterne til tilbagelevering af varen i tilfælde af fortrydelse påhviler dig som forbruger og du bærer risikoen for varerne til de er kommet Klarvinduer i hænde.

Eventuelle omkostninger Klarvinduer måtte pådrage sig ved din nægtelse af varens levering, vil blive modregnet i det beløb Klarvinduer krediterer i forbindelse med varens tilbagelevering.

Såfremt varen har været monteret, eller forsøgt monteret, forbeholder Klarvinduer sig ret til at nedsætte tilbagebetalingsbeløbet med et beløb der svarer til forringelsen af varens værdi.

Af ovennævnte hensyn accepterer købere af varer hos Klarvinduer at fortrydelsesretten er begrænset til at man som køber, kan ikke ændre sin bekræftet ordre. Aflysning af en ordre kan kun ske gratis indtil 24 timer efter bestillingen.  For at afbestille ordren skal du skriftlig henvende på mail til Klarvinduers kundeservice på hej@klarhome.dk med ordre nr. (se punkt 3: Ordrebekræftelse samt annullering af denne).

10. Reklamations- og garantibestemmelser

Forbrugerens rettigheder efter købeloven, berøres ikke af nedenstående garantibestemmelser.

Klar yder en 12-års garanti på træ/alu-produkter og en 7-års garanti på træprodukter på defekte produkter, se her.

Vores produkter leveres og sælges kun til Danmark. Derfor bliver alt afhjælpning af reklamationer samt eftersendelse af materialer og løse dele kun sendt til destinationer i Danmark.

NB! Produkter, der monteres i udlandet, herunder Grønland og Færøerne, er IKKE omfattet af vores garanti.

Såfremt et af vores produkter mod forventning er behæftet med en fejl eller mangel, kan køber reklamere i henhold til den til enhver tid gældende danske lovgivning. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug eller anden skadeforvoldende adfærd. Alle reklamationer skal altid foretages via vores standard reklamationsformular og skal være vedhæftet billeddokumentation.

Synlige mangler og/eller skader SKAL meddeles inden monteringen! Det er Køberens eget ansvar at meddele Klarvinduer om evt. skader eller fejl på produktet, men hvis dette ikke er meddelt inden montering af produktet, så anses modtagekontrollen som udført. Derved er reklamationer i den forbindelse for sådanne beskadigede elementer, som er blevet monteret, ikke anerkendt.

Efter vurdering, er Klarvinduer berettiget til at afhjælpe fejlen inden for rimelig tid, foretage ombytning eller tage de pågældende produkter retur.

Bemærk venligst, at garanti og reklamationsretten ikke omfatter hvad der med rimelighed kan betragtes som ”almindelig efterhjælp”, som for eksempel smøring og justering af hængsler eller rammer. Der ydes ikke garanti for tæthed og dermed vandindtrængen på indadgående dobbeltdøre, indadgående døre samt på døre med 1-punkts-lukke.

Produktgarantien gælder udelukkende for fabriksmalede elementer og forudsætter at overfladebehandlingen løbende vedligeholdes i forbindelse med skader og nedbrydning af maling. Følg Klarvinduers vedligeholdelses guide, for at være bedst dækket af garantien. Produktgarantien dækker efter Klarvinduers vurdering enten reparation eller erstatning. Udgåede produkter erstattes med tilsvarende. Følgeskader, monteringsarbejde og udgifter forbundet hermed er ikke omfattet af garantien.

Ligeledes dækker garantien ikke efterfølgende finpudsning og smårifter i træet, udtræk fra knaster eller bobler i malingen. Indvendige og udvendige visuelle fejl skal bedømmes i diffust dagslys på 2 meters afstand. Reflektioner i glas bedømmes på 5 meters afstand. Hvis fejlen ikke er tydelig under disse kriterier, anses de som kosmetiske, og de er dermed ikke reklamationsberettigende, medmindre fejlen påvirker produktets funktion. Diffust lys er f.eks. lys fra en overskyet himmel uden direkte sollys eller kunstigt lys jf. ”TERMORUDERS VISUELLE KVALITET”, Udarbejdet af Glasindustrien · Juli 2009.

Reklamationsretten og garantien bortfalder totalt hvis:

  • Monteringen af elementerne er udført ukorrekt (se punkt 10: Mål, design, materialer og montering)

  • Umonterede varer ikke er opbevaret tørt, tildækket med egnet presenning/plader eller lignende, sikkert og i øvrigt på en forsvarlig måde.

Bemærk venligst, at det er afgørende, at alle leverede elementer bliver installeret senest 2 måneder efter leveringsdatoen. Hvis elementerne forbliver opbevaret i mere end 2 måneder, vil garantien bortfalde, da vi ikke kan garantere for korrekt opbevaring, hvilket potentielt kan påvirke elementernes tilstand.

Såfremt Klarvinduer leverer et nyt produkt, dækkes eventuelle montageomkostninger, omkostninger til 3. mand eller andre følgeomkostninger således ikke.

11. Produktændringer og forbehold

De i webshoppen anførte mål er altid angivet som produkternes udvendige karmmål og gengives som bredde x højde. Produkterne udføres i almindelig god kvalitet.

Hos Klarvinduer udvikler vi løbende vores produkter. Derfor forbeholder vi os retten til – til enhver tid og uden varsel – at ændre design og udformning af vores produkter samt at ændre materialevalg. Bestilte varer vil altid blive udført i henhold til de til enhver tid gældende standarder for Klarvinduers produktion på bestillingstidspunktet. Således er varer, der bestilles på forskellige tidspunkter, ikke nødvendigvis udført efter samme direktiver og er dermed ikke nødvendigvis ens. Har Køber tidligere bestilt elementer hos Klarvinduer og ønsker lighed mellem ordrerne, bedes Køber kontakt Klarvinduer på hej@klarhome.dk eller telefonisk på +45 78 76 88 83 inden rette-fristen udløber (Se punkt 3: Ordrebekræftelse samt ændringer/annullering af denne)

12. Montage- og installationsservice


På klarvinduer.dk kan du tilføje professionel montage- og installation service af vores produkter. Denne tjenester inkluderer fjernelse af eksisterende vinduer og døre, forberedelse af installationsområdet, montering, tætning og færdiggørelse af de nye vinduer og døre fra Klar. Montage og installation foretages af Klars monteringspartnere som entrerer med lokale fagfolk i dit lokalområde, hvor opgaven udføres via Opbyg ApS. Installationen af vinduer og døre vil blive planlagt på en gensidigt aftalt dato og tidspunkt. Køber vil modtage et opkald fra Klars monteringspartner, hvor evt. yderligere detaljer kan aftales, dog er det altid køber der skal sikre, at installationsområdet er tilgængeligt og fri for forhindringer på den planlagte dato. Eventuelle forsinkelser forårsaget af manglende adgang eller forhindringer kan medføre gebyr for kørsel, svarende til kr 750.

Køber forpligter sig til at tage alle nødvendige skridt for at beskytte de leverede vinduer og døre indtil installationen. Eventuelle skader eller tab, der opstår i denne periode, er købers ansvar.

Det er ligeledes købers ansvar at sikre, at installationsområdet opfylder de nødvendige strukturelle og miljømæssige krav før installationsdatoen. Dette inkluderer, at sikre korrekt indramning, fugtbarrierer og eventuelle nødvendige tilladelser eller godkendelser fra myndigheder, i så fald dette er nødvendigt. Klar kan ikke drages til ansvar for opførelsen ved evt manglende byggetilladelse eller tilsvarende.

Køber bør inspicere installationsarbejdet ved færdiggørelse og underrette Klar om eventuelle fejl og mangler senest inden 14 dage efter installationen er udført. Udbedring af evt fejl foretages på baggrund af individuel vurdering.

Ved ændringer eller reparationer udført af køber eller tredjeparter udpeget af køber, ugyldiggøres retten til at reklamere for udførte montage- og installationsarbejde. Vinduer og døre monteret af Klars monteringspartnere er selvfølgelig stadig dækket af garanti for valgte produkt, dog er reklamationsretten for udført montage- og installation af døre og vinduer, maksimalt gældende i op til 2 år efter udført arbejde.

Klar kan ikke drages til ansvar for eksisterende strukturelle problemer i boligen, der kan påvirke installationen. Eventuelt ekstra arbejde, der kræves for at løse sådanne problemer, kan blive tilbudt separat og skal godkendes af kunden før igangsættelse.

Klar kan endvidere ikke drages til ansvar for omkostninger for evt følgeskader som følge af installation af vinduer og døre, og hæfter derfor begrænset til omkostningerne ved de leverede services.

13. Cookies

klarvinduer.dk anvendes cookies og logstatistik, alene med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet og dermed gøre besøget til så god en oplevelse som muligt for dig. Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer.

14. Tvister

Hvis du som Køber vil klage over dit køb hos Klarvinduer, skal du kontakt os på hej@klarhome.dk eller telefonisk på +45 78 76 88 83.

Skulle det mod forventning ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive klage til Forbrugerklagenævnet under Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, såfremt betingelserne herfor er opfyldt (se nærmere på www.kfst.dk).

Klarvinduer (registreret Dansk Filial af Klarvinduer OÜ, Estland)
Cvr nr. 36949139
Tagensvej 85D
2200 København N
E-mail: hej@klarhome.dk
Tlf.: 78 768 883

Download vores standardfortrydelsesformular her

Gør dit hjem til et bedre sted

Opgrader dit hjem med energivenlige døre og vinduer. Du kan selv designe din nye dør og vindue til at passe lige præcis det, du har brug for.

Vinduer image
Fra 
1459 kr.
 583 kr.60%
Køb Vinduer
Døre image
Fra 
5438 kr.
 2719 kr.50%
Køb Døre