Nærværende handelsbetingelser opdateres løbende og er til enhver tid gældende for alle køb hos Klarvinduer. Senest opdateret d. 08.06.2021

1. Bestilling

Alle varer/ordre (vinduer og døre) som bestilles på Klarvinduers hjemmeside fremstilles ud fra specialmål, tilpasset vores Købers individuelle behov og ønsker (Vær opmærksom på at vi forbeholder os retten til at tolerere en mindre fejlmargin på 2mm). Det er til enhver tid Købers ansvar at sikre at ordrebekræftelsen stemmer overens med det produkt der ønskes bestilt. Da alle produkter fremstilles på specialmål, er der ingen fortrydelsesret. Varebestillinger og produktionen går i gang i sekundet efter bestilling for at sikre hurtig levering.

En bestilling på specialmål kan IKKE ændres efter bestilling.

Afbestilling: Gratis indenfor de første 24 timer

Du kan altid annullere din ordre gratis i de første 24 timer efter du afgiver din ordre. Derefter går vores produktion igang. Vil du annullere din ordre efter de første 24 timer, koster det 50% af ordreværdien, i de første 7 dage efter du afgiver din ordre. Efter 7 dage er ordren kommet helt igennem vores system, og du vil ikke kunne få refunderet ordreværdien.

Derfor er det rigtig vigtigt, at du kontrollere dine ordredetaljer en ekstra gang. Annullering af ordre sker pr. mail til [email protected] og gælder fra det tidspunktet mailen er modtaget. Husk at skrive dit ordrenummer i mailen til os.

Levering til ikke-brofaste øer
Vær opmærksom på at leveringer til øer, som ikke er forbundet med en bro kan blive udsat for 1 dags forsinkelse. Dette skyldes at der gøres brug af lokale vognmænd på de pågældende øer og de ikke alle foretager dag-til-dag leveringer.

2. Betaling

Bestiller Køber online, får Køber automatisk den pågældende webrabat, der oplyses på hjemmesiden. Klarvinduer tilbyder web-rabat, da vi sparer en masse omkostninger via automatiseringer i stedet for manuelt og tidskrævende arbejde. Bestiller Køber via vores showroom og kontor, altså fysisk og ikke online, vil Køber blive opkrævet for normal prisen.

Både virksomheder med et registreret CVR-nummer og privatpersoner kan betale ved hjælp af kreditkort (VISA, Master Card).

Der er også mulighed for at betale for varerne via finansiering gennem Sparxpres.

Betaling med kreditkort (privatpersoner og virksomheder):

Enhver betaling til Klarvinduer via hjemmesiden https://klarvinduer.dk sker ved hjælp af betalingskort via en sikker, krypteret forbindelse.

Bemærk: Forudbetaling i forbindelse med igangsættelse af ordre på specialfremstillet produkter. Når Køber afgiver en bestilling og gennemfører betalingen online, hæves det totale beløb fra Købers konto med det samme. Derefter sender Klarvinduer ordrebekræftelsen på køb til Køber via email. Klarvinduer sender faktura til Køber efter afsendelse af varer fra Klarvinduers produktion. 

Det er dog et krav at Køber giver samtykke til forudbetaling. Indgåelse af aftale mellem Køber og Klarvinduer om forudbetalinger, hvor Køber skal “acceptere, at Klarvinduer trækker pengene for min ordre med det samme. Dvs. at der sker en forudbetaling. Det er nødvendigt for at sætte ordren i gang og til bestille materialet til din specialfremstillede ordre.”.  Jf. Forbrugerlovaftalen §18, Stk. 2, nr. 3, så kræver Klarvinduer betaling forud for produktion, afsendelse og modtagelse af ordre grundet at alle varer solgt hos Klarvinduer er specialfremstillet efter Købers specifikationer og derfor har fået et tydeligt personligt præg.

Såfremt beløbet ikke kan trækkes på den konto du har oplyst i forbindelse med bestillingen, og såfremt du ikke inden leveringstidspunktet på anden måde har betalt, er Klarvinduer berettiget til efter eget valg enten at kræve købsaftalen gennemført som aftalt eller til helt at ophæve købsaftalen og beholde varerne. Endvidere vil Klarvinduer kunne kræve erstatning for de eventuelle tab i forbindelse med produktionen af din ordre der bliver som følge af din misligholdelse af betalingen.

.

Betaling via finansiering (gennem Sparxpres)

Vi kan i samarbejde med Sparxpres tilbyde en attraktiv, nem og hurtig finansiering, hvortil du kan ansøge om lån hos Spaxpres, direkte på Klarvinduers hjemmeside.

Vælger du at betale via finansiering, så bliver hele ordrens beløb betalt til Klarvinduer af Sparxpres såfremt du som Køber godkendes af Sparxpres til at kunne låne pengene hos dem. Sparxpres finansiere således dit køb hos Klarvinduer og alt kontakt i forbindelse med og information omkring vilkår og betingelser for finansieringen foregår derfor mellem køber og Sparxpres. Klarvinduer har intet med købers aftale med Sparxpres at gøre.

Processen og de generelle/vejledende vilkår kan findes her: www.klarvinduer.dk/financiering

3. Ordrebekræftelse samt annullering af denne

Når varerne er bestilt, fremsendes en ordrebekræftelse til dig på e-mail. Modtager du ikke din ordrebekræftelse ganske kort tid efter du har afgivet bestillingen på den indtastede e-mail adresse, kontakt da Klarvinduer på tlf. +45 78 76 88 83 eller på [email protected]

NB! Det er til enhver tid Købers ansvar at sikre at ordrebekræftelsen stemmer overens med det produkt der ønskes bestilt. Varebestillinger og produktionen går i gang 24 timer efter bestilling for at sikre hurtig levering. Køber kan ikke ændre sin bekræftede ordre. Aflysning af en ordre kan ske gratis i de første 24 timer efter bestillingen. Hvis afbestilling sker efter de første 24 timer fra bestilling, betales administrationsgebyr samt produktionsmæssigeomkostninger jf. punkt 1.  For at afbestille ordren skal man skriftlig henvende på mail til Klarvinduers kundeservice på [email protected] med ordre nr.

NB! Hos Klarvinduer forbeholder vi os retten til at tolerere en mindre fejlmargin på 2mm, på alle vores produkter. Dette betyder at Køber accepterer at der kan forekomme tilfælde hvor de i ordrebekræftelsen nedskrevne produktmål fraviger med op til 2mm på de faktiske produktmål.

4. Leverings- og fragtbestemmelser

Du vil modtage en bekræftelse med en nøjagtig leveringsdato ligeså snart vi kender den (senest 2 dage før leveringen finder sted). Levering betragtes som rettidig, hvis den sker senest 4 uger efter den i ordrebekræftelsen angivne leveringsdato. Vi opfordrer derfor til at du ikke bestiller håndværker/montører før du har modtaget din ordre.

Købte varer sendes til den aftalte leveringsadresse mellem Køber og Klarvinduer lavet i forbindelse med købet.

Køber er ansvarlig for at sikre, at en fuldt lastet stor lastbil kan køre til det angivne leveringssted. Vi anbefaler at Køber er til stede, når varerne er leveret.  Dette er anbefalet fordi, at ved levering anbefaler vi at Køber kontrollerer varerne for forsendelsesskader og det korrekte nummer inden kvittering for modtagelse. (Se mere i afsnit X ”fragtskader og/eller andre generelle skader”) Hvis Køber ikke er til stede, når varerne er leveret, accepterer Køber, at varerne leveres i Købers fravær. Som standard er der tale om levering ved nærmeste kantsten (kantstenslevering). Herefter anses ordren, som færdigleveret og i Købers besiddelse.  Herefter er varen anset for leveret, og Køber bærer risikoen i forhold til eventuelt tyveri, skade eller lignende. Hvis det ikke er muligt for chaufføren at fuldføre leveringen indtil adressen pga. vejarbejde eller generelt forhindringer af tilgang, så skal Køber informeres og som udgangspunkt skal ordre leveres ved nærmeste leveringspunkt ift. leveringsadressen.   

I tilfælde af mislykket levering i tilfælde af forhindringer af tilgang for chaufføren, så vil Klarvinduer kræve betaling for opfølgende og endelig levering af Køber. Ventetid, unødig forlængelse af aflæsningstid eller forgæves leveringsforsøg, som beror på købers forhold, debiteres Køber i henhold til fragtmandens gældende takster.

Produkterne er fremstillet på specialmål og derfor er leveringstidspunktet som er angivet i ordrebekræftelsen altid kun vejledende. Af samme grund fraråder vi, igen, på det kraftigste at der bookes håndværkere til montage af produkterne inden de er leveret på adressen. Klarvinduer tager forbehold for enhver forsinkelse, der skyldes force majeure, krig, lock-out, transportforstyrrelser, maskinhavari, materiale-, ordrebehandlings- og fabrikationsfejl. Skadeserstatning kan, uanset begrundelsen, maksimalt svare til det købte produkts værdi, og kan kun ske efter forudgående aftale med Klarvinduer. Klarvinduer fraskriver sig enhver indirekte omkostning som følge af en eventuel forsinkelse, herunder eventuelle omkostninger til 3. mand.

Indkøbte varer gennem Klarvinduer sendes med ekstern fragtmand til den i ordrebekræftelsen angivne leveringsadresse, dog kun til kantsten. Yderligere ønsker/ændringer i forbindelse levering skal meddeles til Klarvinduer i en god tid via mail [email protected] og eventuelle omkostninger forbundet med dette betales af Køber. Levering sker typisk på hverdage mellem kl. 8.00 og 17.00.   Vi leverer i hele Danmark, samt ikke-brofaste øer, hvor Køber må betale fragtilæg på DKK 799 for levering direkte til bopæl på den pågældende ikke-brofaste ø. Alternativt set, kan Køber anmode om at ordren kan blive leveret til det nærmeste havnekontor, som derved vil koste DKK 329 for levering. Køber skal senest i forbindelse med ordre-godkendelsen, selv kontakte Klarvinduer enten på e-mail eller telefon for at lave en aftale herom. Vi har ikke mulighed for at sælge vores produkter til udlandet, herunder Grønland og Færøerne. Produkter, der alligevel eventuelt monteres i udlandet, herunder Grønland og Færøerne, er IKKE omfattet af vores garanti. 

 

NB! Der skal være fast grundlag på leveringsstedet. På områder med grus, småsten mm., kan chaufføren nægte at gennemføre leveringen.

OBS: Som konsekvens af eskaleringen i smittespredning af Coronavirus (Covid-19), tager vi forbehold for levering af din ordre. Hvis du er i karantæne eller ikke ønsker kontakt med chaufføren i forbindelse med din kommende levering, så giv venligst kundeservice besked i god tid. 

OBS! Vores standard levering bliver udført med truck med trailer (16.5 meter lang, 2.5 meter bred & 4 meter høj) som er beregnet til tilkørsel med fast underlag. Dvs. hvis Køber mener at denne leveringsform ikke kan tilgå adresse, så er det Købers ansvar at kontakte Klarvinduer om alternativ levering, som kan aftales imod en ekstra pris. Mere info ses her: https://klarvinduer.dk/levering 

5. Fragtskader og/eller andre generelle skader

Fragtskader eller eventuelle andre skader/fejl bedes meddeles til Klarvinduer ved at udfylde vores  på www.klarvinduer.dk/reklamationer straks efter/hurtigst muligt efter at levering har fundet sted. Køber opfordres til ved levering, sammen med chaufføren, at kontrollere alle varer for skader, inden der kvitteres for modtagelse. Det vil sige kontrollere, hvorvidt emballagen er brudt, eller om der er andre synlige tegn på skader, og om det bestilte antal enheder svarer til det leverede.

Derudover opfordrer Klarvinduer til at Køber at bruge billede eller videomateriale inden udpakning til at bevise pågældende skader overfor Klarvinduer. Køber bør altid dokumentere en skade inden et produkt er monteret! Dette vil give mere medhold til Køberens sag.

Såfremt Køberen ikke er tilstede under leveringen kan der selvfølgelig stadig anmeldes fragtskader eller generelle skader, men manglende dokumentation i form af både billede- og videomateriale under levering samt fragtbrev underskrevet med forbehold kan dog være negativ for forbrugeren, hvis det er klart, at skaden skulle have været tydeligt synlig på leveringstidspunktet.

Ved synbar forringelse eller beskadigelse af varer skal modtageren reklamere 24 timer efter tidspunktet for ordres modtagelse. Vi opfordrer til at reklamation af synlige skader eller transportskader sker straks eller mindst inden for 24 timer, mens skjulteskader eller produktionsskader ved modtagelse, sker straks og senest inden for 7 dage fra ordres modtagelse.

Ovenstående retningslinjer, bedes især overholdt ved tilfælde af fragtskader.

Ved skade modtages ordren med konkret forbehold på fragtbrevet, og Køber bedes kontakte Klarvinduer på [email protected] eller telefon +45 78 76 88 83 hurtigst muligt. 

OBS! Hvis der er nægtet levering fra Købers side og at der viser sig ikke at være tale om hverken produktionsfejl/skade eller transportskade så må genlevering ske for Købers regning.

NB! Billeder af skaden bør tages inden udpakning. Køber bør altid dokumentere en skade inden et produkt er monteret! Hvis Køber har denne dokumentation i forbindelse med transportskade, så kan det tale for Købers påstand og dennes reklamationssag.

6. Fortrydelsesret og returnering

Klarvinduer yder ingen fortrydelsesret, da alle vores produkter fremstilles på specialmål.

Alle varer, der bestilles hos Klarvinduer, er specielt fremstillet efter købers individuelle ønsker og behov i henhold til de af køber angivne specifikationer og specialmål. For at sikre den hurtigst mulige produktionsgang og dermed også den kortest mulige leveringstid, anvender Klarvinduer et top-moderne og fuldautomatisk ordrebehandlingssystem, der sikrer, at produktionen påbegyndes med det samme, at køber har afgivet sin bestilling.

Af ovennævnte hensyn accepterer købere af varer hos Klarvinduer at fortrydelsesretten er begrænset til at man som køber, kan ikke ændre sin bekræftet ordre. Aflysning af en ordre kan kun ske gratis indtil 24 timer efter bestillingen.  For at afbestille ordren skal du skriftlig henvende på mail til Klarvinduers kundeservice på [email protected] med ordre nr. (se punkt 3: Ordrebekræftelse samt annullering af denne).

7. Reklamations- og garantibestemmelser

Forbrugerens rettigheder efter købeloven, berøres ikke af nedenstående garantibestemmelser.

Klarvinduer yder 10 års produktgaranti på alle produkter, se https://klarvinduer.dk/garanti

NB! Produkter, der monteres i udlandet, herunder Grønland og Færøerne, er IKKE omfattet af vores garanti.

Såfremt et af vore produkter mod forventning er behæftet med en fejl eller mangel, kan køber reklamere i henhold til den til enhver tid gældende danske lovgivning. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug eller montering.

Synlige mangler og/eller skader SKAL meddeles inden monteringen! Det er Køberens eget ansvar at meddele Klarvinduer om evt. skader eller fejl på produktet, men hvis dette ikke er meddelt inden montering af produktet, så anses modtagekontrollen som udført. Derved er reklamationer i den forbindelse for sådanne beskadigede elementer, som er blevet monteret, ikke anerkendt.

Bemærk venligst, at garanti og reklamationsretten ikke omfatter hvad der med rimelighed kan betragtes som ”almindelig efterhjælp”, som for eksempel smøring og justering af hængsler eller rammer. Der ydes ikke garanti for tæthed og dermed vandindtrængen på indadgående dobbeltdøre, indadgående døre samt på døre med 1-punkts-lukke.

Produktgarantien gælder udelukkende for fabriksmalede elementer og forudsætter at overfladebehandlingen løbende vedligeholdes i forbindelse med skader og nedbrydning af maling. Produktgarantien dækker efter Klarvinduers vurdering enten reparation eller erstatning. Udgåede produkter erstattes med tilsvarende. Følgeskader, monteringsarbejde og udgifter forbundet hermed er ikke omfattet af garantien.

Ligeledes dækker garantien ikke efterfølgende finpudsning og smårifter i træet, udtræk fra knaster eller bobler i malingen. Malearbejde samt mindre fejl i ruderne på Klarvinduers elementer skal bedømmes, i en afstand af mindst 1 meter. Termoruder skal bedømmes, i en afstand af mindst 3 meter, set indefra og skal ske ved diffust lys (f.eks. overskyet himmel) uden direkte sollys eller kunstigt lys jf. ”TERMORUDERS VISUELLE KVALITET”, Udarbejdet af Glasindustrien · Juli 2009.

Reklamationsretten og garantien bortfalder totalt hvis:

  • Monteringen af elementerne er udført ukorrekt (se punkt 10: Mål, design, materialer og monteringhttps://klarvinduer.dk/montage-af-vinduer-og-dore).
  • Umonterede varer ikke er opbevaret tørt, tildækket med egnet presenning/plader eller lignende, sikkert og i øvrigt på en forsvarlig måde.

Såfremt Klarvinduer leverer et nyt produkt, dækkes eventuelle montageomkostninger, omkostninger til 3.mand eller andre følgeomkostninger således ikke.

I det tilfælde hvor Klarvinduer sender en servicepartner ud på adressen for at udbedre en reklamation er det Købers ansvar at være til stede på adressen den pågældende dag. Er Køber ikke til stede som aftalt kører vores servicepartner igen uden at afhjælpe problemet, og Køber faktureres omkostningen for forgæves kørsel. Når vores servicepartner har afhjulpet en reklamation, anses den pågældende sag som afsluttet. Skulle Køber mod forventning ikke være tilfreds med resultatet har Køber pligt til at gøre Klarvinduer og/eller servicepartneren opmærksom på det inden servicepartneren forlader adressen – således at servicebesøget kan afsluttes korrekt.

OBS: På ubestemt tid tager vi ekstra forbehold mht. at sende servicepartnere ud til Køber med reklamationssager pga. corona-forholdene. Derfor vil vi afhjælpe alle med åbne reklamationssager så vidt muligt der ikke kræver menneskelig kontakt. Vurderingssager der kræver at sende servicemedarbejdere ud til Køber, og samtidigt er vurderet som en akut sag, kræver særlig aftale og dertil kan der fremkomme ekstra ventetid.

8. Produktændringer og forbehold

De i webshoppen anførte mål er altid angivet som produkternes udvendige karmmål og gengives som bredde x højde. Produkterne udføres i almindelig god kvalitet.

Hos Klarvinduer udvikler vi løbende vores produkter. Derfor forbeholder vi os retten til – til enhver tid og uden varsel – at ændre design og udformning af vores produkter samt at ændre materialevalg. Bestilte varer vil altid blive udført i henhold til de til enhver tid gældende standarder for Klarvinduers produktion på bestillingstidspunktet. Således er varer, der bestilles på forskellige tidspunkter, ikke nødvendigvis udført efter samme direktiver og er dermed ikke nødvendigvis ens. Har Køber tidligere bestilt elementer hos Klarvinduer og ønsker lighed mellem ordrerne, bedes Køber kontakt Klarvinduer på [email protected] eller telefonisk på +45 78 76 88 83 inden rette-fristen udløber (Se punkt 3: Ordrebekræftelse samt ændringer/annullering af denne)

9. Priser og prispolitik

Alle priser på de enkelte produkter, er angivet i DKK. inklusiv moms, men eksklusiv fragtomkostninger. Når Køber har valgt sine produkter vil Køber, i ordreoversigten, inden Køber afgiver sin endelige bestilling, kunne se prisen på fragten. Prisen er angivet i DKK inklusiv moms. Som standard, tilføjer vi DKK 329,- til ordren for levering til DK og brofaste øer, DKK 799 til øer som Bornholm.*

Vi leverer i hele Danmark, samt ikke-brofaste øer, dog må Køber i dette tilfælde betale DKK 799 for levering. Alternativt set, kan Køber anmode om at ordren kan blive leveret til det nærmeste havnekontor, som derved vil koste DKK 329 for levering. Vi har ikke mulighed for at sælge vores produkter til udlandet, herunder Grønland og Færøerne. Produkter, der alligevel eventuelt monteres i udlandet, herunder Grønland og Færøerne, er IKKE omfattet af vores garanti.

**Prisen kan variere under vores kampagner og den gældende pris er derfor den der står beskrevet i kampagnen.
OBS: Under kampagnetider kan der ikke gøres brug af rabatkoder. Dette betyder at man under kampagnetider kun kan gøre brug af de pågældende rabatter, som er gældende på webshoppen (https://klarvinduer.dk/).

Foregår bestillingen via Klarvinduers hjemmeside får køber web-rabat på grund af de administrative besparelser. Handler køber via vores showroom og bestiller via sælger og en fysisk ordreseddel får køber produkterne til normalpris. 

10. Mål, design, materialer og montering

De mål som Køber skal indtaste, er altid elementernes udvendige karmmål (bredde x højde). Vi står altid inde for kvaliteten af vores produkter, men foretager løbende produktudvikling - og vi forbeholder os derfor retten til, til enhver tid og uden forudgående varsel, at ændre på design og udformning af vores produkter, samt til at foretage ændringer i materialevalg. Bestilte varer vil altid blive produceret i henhold til de til enhver tid gældende standarder for Klarvinduers produktion på det pågældende bestillingstidspunkt. Varer, der eventuelt genbestilles på et senere tidspunkt, er derfor ikke nødvendigvis udført efter helt de samme retningslinjer og er dermed ikke nødvendigvis fuldstændig ens.

NB! Hos Klarvinduer forbeholder vi os retten til at tolerer en fejlmargen på 2mm, på alle vores produkter. Dette betyder at Køber accepterer at der kan forekomme tilfælde hvor de i ordrebekræftelsen nedskrevne produktmål fraviger med op til 2mm på de faktiske produktmål.

Montering af alle Klarvinduers produkter skal udføres håndværksmæssigt korrekt, hvilket vil sige at al montering skal ske med egnede skruer, der skal anvendes egnet og blivende opklodsning i alle hjørner og under alle lodposter. Alle sidekarme skal monteres rette og i lod (på begge led), over- og underkarme skal være i vatter og ved bundkarme i aluminium skal der være understøtning pr. hver 300 mm. Diagonalmål skal være ens og der skal monteres blivende opklodsning bag alle befæstelser (se også monteringsvejledning på https://klarvinduer.dk/montage-af-vinduer-og-dore).

11) KlarPro - Vores professionelle kunder

Klarvinduer tilbyder en unik service til det professionelle segment i Danmark, hvor vi tilbyder specielle priser og service. KlarPro henvender sig til firmaer, som arbejder indenfor ejendoms- og byggebranchen.

Klarvinduer tilbyder en unik betalingmulighed for KlarPro kunder i form af bankoverførsel:

  • Klarvinduer vil ikke bekræfte ordren eller påbegynde produktionen af denne før betalingsbetingelserne for bankoverførsler er opfyldt.

Betalingsbetingelserne er som følgende:

  • Klarvinduer vil ikke starte produktionen af ordren før 50% af ordrens totale værdi er betalt via en bankoverførsel
  • Derefter kan ordren anses af Køber, som bekræftet og dermed sat i produktion.
  • De resterende 50% af ordrens værdi skal betales før den aftalte leveringsuge, som er indgået mellem Køber og Klarvinduer.

 

NB! Klarvinduer tillader at der går op til 48 timer før den første betaling er registeret (50% af ordrens totale værdi)

  • OBS! Husk som KlarPro kunde at mærke din bankoverførsel med dit KLAR-nummer (angivet på din ordrebekræftelse), så vi kan registrere din betaling.

12) Cookies

https://klarvinduer.dk/  anvendes cookies og logstatistik, alene med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet og dermed gøre besøget til så god en oplevelse som muligt for dig. Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer.

13. Tvister

Hvis du som Køber vil klage over dit køb hos Klarvinduer, skal du kontakt os på [email protected] eller telefonisk på +45 78 76 88 83.

Skulle det mod forventning ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive klage til Forbrugerklagenævnet under Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, såfremt betingelserne herfor er opfyldt (se nærmere på www.kfst.dk).

Klarvinduer (registreret Dansk Filial af Klarvinduer OÜ, Estland)
Cvr nr. 36949139
Høffdingsvej 16, 2.
2500 Valby

E-mail: [email protected]
Tlf.: 78 768 883

Download vores standardfortrydelsesformular her