Nærværende handelsbetingelser opdateres løbende og er til enhver tid gældende for alle køb hos Klarvinduer. Senest opdateret d. 04.11.2019

1. Bestilling

Alle varer/ordre som bestilles på Klarvinduers hjemmeside fremstilles ud fra specialmål, tilpasset vores kunders individuelle behov og ønsker (Vær opmærksom på at vi forbeholder os retten til at tolerere en mindre fejlmargin på 2mm). Det er til enhver tid kundens ansvar at sikre at ordrebekræftelsen stemmer overens med det produkt der ønskes bestilt. Da alle produkter fremstilles på specialmål, er der ingen fortrydelsesret. Varebestillinger og produktionen går i gang i sekundet efter bestilling for at sikre 2 ugers levering.

En bestilling på specialmål, kan IKKE ændres efter bestilling.

Aflysning af en ordre kan kun ske indtil 12 timer efter bestillingen og afbestillingsgebyr er på 50% af totalbeløbet; hvis afbestilling sker efter 12 timer fra bestilling, betales der fulde beløb af ordren. 

For at afbestille ordren skal man skriftlig henvende til Klarvinduers kundeservice på [email protected] med ordre nr..og dette skal efterfølgende bekræftes af Klarvinduer, ligeledes på mail, for at være gældende.

2. Betaling

Privatpersoner kan betale ved hjælp af kreditkort (VISA, Master Card).

Virksomheder med et registreret CVR-nummer kan betale ved hjælp af kreditkort. Yderligere har man mulighed for at betale for varerne via finansiering gennem SparExpres.

Betaling med kreditkort (privatpersoner og virksomheder):

Enhver betaling til Klarvinduer via hjemmesiden https://klarvinduer.dk sker ved hjælp af betalingskort via en sikker, krypteret forbindelse.

Når du afgiver din bestilling og gennemfører betalingen online, hæver vi automatisk det totale beløb på din konto når dine varer afsendes fra fabrikken. Såfremt du i tidsrummet mellem tidspunktet for bestilling til afsendelse skifter kontonummer eller får nyt betalingskort, eller der på anden måde sker ændringer i dine kort og kontooplysninger, således at det skyldige beløb ikke vil kunne trækkes i henhold til de samme oplysninger, som var gældende ved bestilling, er du forpligtet til straks at give meddelelse herom til Klarvinduer og samtidig aftale, hvorledes du inden leveringstidspunktet skal betale. Såfremt beløbet ikke kan trækkes på den konto du har oplyst i forbindelse med bestillingen, og såfremt du ikke inden leveringstidspunktet på anden måde har betalt, er Klarvinduer berettiget til efter eget valg enten at kræve købsaftalen gennemført som aftalt eller til helt at ophæve købsaftalen og beholde varerne. Endvidere vil Klarvinduer kunne kræve erstatning for de eventuelle tab i forbindelse med produktionen af din ordre der bliver som følge af din misligholdelse af betalingen.

Betaling via finansiering (gennem Sparxpres)

Vi kan i samarbejde med Sparxpres tilbyde en attraktiv, nem og hurtig finansiering, hvortil du kan ansøge om lån hos Spaxpres, direkte på Klarvinduers hjemmeside.

Vælger du at betale via finansiering, så bliver hele ordrens beløb betalt til Klarvinduer af Sparxpres såfremt du som kunde godkendes af Sparxpres til at kunne låne pengene hos dem. Sparxpres finansiere således dit køb hos Klarvinduer og alt kontakt i forbindelse med og information omkring vilkår og betingelser for finansieringen foregår derfor mellem køber og Sparxpres. Klarvinduer har intet med købers aftale med Sparxpres at gøre.

Processen og de generelle/vejledende vilkår kan findes her: www.klarvinduer.dk/financiering

3. Ordrebekræftelse samt annullering af denne

Når varerne er bestilt, fremsendes en ordrebekræftelse til dig på e-mail. Modtager du ikke din ordrebekræftelse ganske kort tid efter du har afgivet bestillingen på den indtastede e-mail adresse, kontakt da Klarvinduer på tlf. +45 78 76 88 83 eller på [email protected]

NB! Det er til enhver tid kundens ansvar at sikre at ordrebekræftelsen stemmer overens med det produkt der ønskes bestilt. Varebestillinger og produktionen går i gang i sekundet efter bestilling for at sikre 2 ugers levering. Kunden kan ikke ændre sin bekræftet ordre. Aflysning af en ordre kan kun ske indtil 12 timer efter bestillingen og med et afbestillingsgebyr på 50% af totalbeløbet. Hvis afbestilling sker efter 12 timer fra bestilling, betales der fulde beløb af ordren.  For at afbestille ordren skal man skriftlig henvende på mail til Klarvinduers kundeservice på [email protected] med ordre nr.

NB! Hos Klarvinduer forbeholder vi os retten til at tolerere en mindre fejlmargin på 2mm, på alle vores produkter. Dette betyder at Køber accepterer at der kan forekomme tilfælde hvor de i ordrebekræftelsen nedskrevne produktmål fraviger med op til 2mm på de faktiske produktmål.

4. Leverings- og fragtbestemmelser

Leveringen er sket i det øjeblik hvor varen er kommet i købers besiddelse.

Hos Klarvinduer forpligter vi os til at levere indenfor 2-5 uger. Du vil modtage en bekræftelse med en nøjagtig leveringsdato ligeså snart vi kender den (senest 2 dage før leveringen finder sted). Vi opfordrer derfor til at du ikke bestiller håndværker/montører før du har modtaget en bekræftelse om den nøjagtige leveringsdato.

Produkterne er fremstillet på specialmål og derfor er leveringstidspunktet som er angivet i ordrebekræftelsen altid kun vejledende. Af samme grund fraråder vi, igen, på det kraftigste at der bookes håndværkere til montage af produkterne inden de er leveret på adressen. Klarvinduer tager forbehold for enhver forsinkelse, der skyldes force majeure, krig, lock-out, transportforstyrrelser, maskinhavari, materiale-, ordrebehandlings- og fabrikationsfejl. Skadeserstatning kan, uanset begrundelsen, maksimalt svare til det købte produkts værdi, og kan kun ske efter forudgående aftale med Klarvinduer. Klarvinduer fraskriver sig enhver indirekte omkostning som følge af en eventuel forsinkelse, herunder eventuelle omkostninger til 3.mand.

De hos Klarvinduer indkøbte varer sendes med ekstern fragtmand til den i ordrebekræftelsen angivne leveringsadresse, dog kun til kantsten. Yderligere ønsker/ændringer i forbindelse levering skal meddeles til Klarvinduer i en god tid via mail [email protected] og eventuelle omkostninger forbundet med dette betales af køber. Levering sker typisk på hverdage mellem kl. 8.00 og 17.00. Vi anbefaler, at køber er til stede på leveringstidspunktet. Hvis ikke, accepterer køber således, at Klarvinduer kan levere varerne i købers fravær.

NB! Leveringen anses som gennemført, når de købte varer er aflæsset på leveringsadressen eller umiddelbart uden for leveringsadressen. Dette er uagtet om Køber er hjemme ved leveringen eller ej. Vi anbefaler altid at kunden bør være hjemme ved levering.

Det er købers ansvar, at en fuldt læsset lastbil i den nødvendige størrelse kan køre frem til den anviste adresse på leveringsdagen. Hvis det ikke er muligt at køre helt frem til leveringsadressen, og køber ikke accepterer aflæsning så tæt på leveringsadressen, som det er muligt, returneres ordren til terminalen. Genlevering vil ske for købers regning.

Ventetid, unødig forlængelse af aflæsningstid eller forgæves leveringsforsøg, som beror på købers forhold, debiteres Køber i henhold til fragtmandens gældende takster.

Vi leverer i hele Danmark, dog undtaget ikke bro-faste øer. I sidstnævnte tilfælde, vil ordren blive leveret til det nærmeste danske havnekontor på fastlandet. Derefter er Køber selv ansvarlig for at få sejlet/fragtet ordren videre til sin bopæl. Ønsker Køber at få ordren leveret helt til din adresse tillægges et fragttillæg på minimum DKK 799,00. Køber skal senest i forbindelse med ordre-godkendelsen, selv kontakte Klarvinduer enten på e-mail eller telefon for at lave en aftale herom. Vi har ikke mulighed for at sælge vores produkter til udlandet, herunder Grønland og Færøerne. Produkter der monteres i udlandet, herunder Grønland og Færøerne, er IKKE omfattet af vores garanti.

Klarvinduer skal have en besked i god tid (minimum 1 uger før levering) hvis ordren ønskes leveret med en lille lastbil. Dette kan medføre ekstra leveringsomkostninger – forhør dig derfor om dette på [email protected] eller på tlf. +45 78 76 88 83. Såfremt fragtmanden ved levering ikke er stand til at få kontakt til kunden/køber via telefon som aftalt, forbeholder vi os retten til at stille varerne hvor vi finder det mest hensigtsmæssigt. Ansvaret for leverancen overgår, som nævnt, til køber umiddelbart efter aflæsning.

NB! Der skal være fast grundlag på leveringsstedet. På områder med grus, småsten mm., kan chaufføren nægte at gennemføre leveringen.

5. Fragtskader og/eller andre generelle skader

Fragtskader eller eventuelle andre skader/fejl bedes meddeles til Klarvinduer på [email protected] straks efter/hurtigst muligt efter at levering har fundet sted. Køber opfordres til ved levering, sammen med chaufføren, at kontrollere alle varer for skader, inden der kvitteres for modtagelse. Det vil sige kontrollere, hvorvidt emballagen er brudt, eller om der er andre synlige tegn på skader, og om det bestilte antal enheder svarer til det leverede.

Ved synbar forringelse eller beskadigelse af varer bør modtageren reklamere straks ved ordres modtagelse. Vi opfordrer til at reklamation af transportskader og/eller synlige produktionsskader ved modtagelse, sker straks og senest inden for 7 dage fra ordres modtagelse.

Ovenstående retningslinjer, bedes især overholdt ved tilfælde af fragtskader.

Ved skade modtages ordren med konkret forbehold på fragtbrevet, og du bedes kontakte Klarvinduer på [email protected] eller telefon +45 78 76 88 83 hurtigst muligt. Vi anbefaler, at du modtager ordren på trods af skade (dog med forbehold på fragtbrevet), da genlevering vil ske for din regning.

NB! Billeder af skaden bør tages inden udpakning. Kunden bør altid dokumentere en skade inden et produkt er monteret!

6. Fortrydelsesret og returnering

Klarvinduer yder ingen fortrydelsesret, da alle vores produkter fremstilles på specialmål.

Alle varer, der bestilles hos Klarvinduer, er specielt fremstillet efter købers individuelle ønsker og behov i henhold til de af køber angivne specifikationer og specialmål. For at sikre den hurtigst mulige produktionsgang og dermed også den kortest mulige leveringstid, anvender Klarvinduer et top-moderne og fuldautomatisk ordrebehandlingssystem, der sikrer, at produktionen påbegyndes med det samme, at køber har afgivet sin bestilling.

Af ovennævnte hensyn accepterer købere af varer hos Klarvinduer at fortrydelsesretten er begrænset til at man som køber, kan ikke ændre sin bekræftet ordre. Aflysning af en ordre kan kun ske indtil 12 timer efter bestillingen og afbestillingsgebyr er 50% af totalbeløbet; hvis afbestilling sker efter 12 timer fra bestilling, betales det fulde beløb af ordren.  For at afbestille ordren skal man skriftlig henvende på mail til Klarvinduers kundeservice på [email protected] med ordre nr. (se punkt 3: Ordrebekræftelse samt annullering af denne).

7. Reklamations- og garantibestemmelser

Forbrugerens rettigheder efter købeloven, berøres ikke af nedenstående garantibestemmelser.

Klarvinduer yder 10 års produktgaranti på alle produkter, se https://klarvinduer.dk/garanti

NB! Produkter, der monteres i udlandet, herunder Grønland og Færøerne, er IKKE omfattet af vores garanti.

Såfremt et af vore produkter mod forventning er behæftet med en fejl eller mangel, kan køber reklamere i henhold til den til enhver tid gældende danske lovgivning. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug eller montering.

Synlige mangler og/eller skader ved det leverede skal meddeles inden monteringen! Efter en eventuel vurdering af skaden, er Klarvinduer berettiget til at afhjælpe fejlen inden for rimelig tid.

Bemærk venligst, at garanti og reklamationsretten ikke omfatter hvad der med rimelighed kan betragtes som ”almindelig efterhjælp”, som for eksempel smøring og justering af hængsler eller rammer. Der ydes ikke garanti for tæthed på indadgående dobbeltdøre, indadgående døre, der er monteret i gavl over stueplan eller i særligt udsatte facade, samt på døre med 1-punkts-lukke.

Produktgarantien gælder udelukkende for fabriksmalede elementer og forudsætter at overfladebehandlingen løbende vedligeholdes i forbindelse med skader og nedbrydning af maling. Produktgarantien dækker efter Klarvinduers vurdering enten reparation eller erstatning. Udgåede produkter erstattes med tilsvarende. Følgeskader, monteringsarbejde og udgifter forbundet hermed er ikke omfattet af garantien.

Ligeledes dækker garantien ikke efterfølgende finpudsning og smårifter i træet, udtræk fra knaster eller bobler i malingen. Malearbejde samt mindre fejl i ruderne på Klarvinduers elementer skal bedømmes, i en afstand af mindst 1 meter. Termoruder skal bedømmes, i en afstand af mindst 3 meter, set indefra og skal ske ved diffust lys (f.eks. overskyet himmel) uden direkte sollys eller kunstigt lys jf. ”TERMORUDERS VISUELLE KVALITET”, Udarbejdet af Glasindustrien · Juli 2009.

Reklamationsretten og garantien bortfalder totalt hvis:

  • Monteringen af elementerne er udført ukorrekt (se punkt 10: Mål, design, materialer og monteringhttps://klarvinduer.dk/montage-af-vinduer-og-dore).
  • Umonterede varer ikke er opbevaret tørt, tildækket med egnet presenning/plader eller lignende, sikkert og i øvrigt på en forsvarlig måde.

Såfremt Klarvinduer leverer et nyt produkt, dækkes eventuelle montageomkostninger, omkostninger til 3.mand eller andre følgeomkostninger således ikke.

I det tilfælde hvor Klarvinduer sender en servicepartner ud på adressen for at udbedre en reklamation er det Købers ansvar at være til stede på adressen den pågældende dag. Er Køber ikke til stede som aftalt kører vores servicepartner igen uden at afhjælpe problemet, og Køber faktureres omkostningen for forgæves kørsel. Når vores servicepartner har afhjulpet en reklamation, anses den pågældende sag som afsluttet. Skulle Køber mod forventning ikke være tilfreds med resultatet har Køber pligt til at gøre Klarvinduer og/eller servicepartneren opmærksom på det inden servicepartneren forlader adressen – således at servicebesøget kan afsluttes korrekt.

8. Produktændringer og forbehold

De i webshoppen anførte mål er altid angivet som produkternes udvendige karmmål og gengives som bredde x højde. Produkterne udføres i almindelig god kvalitet.

Hos Klarvinduer udvikler vi løbende vores produkter. Derfor forbeholder vi os retten til – til enhver tid og uden varsel – at ændre design og udformning af vores produkter samt at ændre materialevalg. Bestilte varer vil altid blive udført i henhold til de til enhver tid gældende standarder for Klarvinduers produktion på bestillingstidspunktet. Således er varer, der bestilles på forskellige tidspunkter, ikke nødvendigvis udført efter samme direktiver og er dermed ikke nødvendigvis ens. Har Køber tidligere bestilt elementer hos Klarvinduer og ønsker lighed mellem ordrerne, bedes Køber kontakt Klarvinduer på [email protected] eller telefonisk på +45 78 76 88 83 inden rette-fristen udløber (Se punkt 3: Ordrebekræftelse samt ændringer/annullering af denne)

9. Priser og prispolitik

Alle priser på de enkelte produkter, er angivet i DKK. inklusiv moms, men eksklusiv fragtomkostninger. Når Køber har valgt sine produkter vil Køber, i ordreoversigten, inden Køber afgiver sin endelige bestilling, kunne se prisen på fragten. Prisen er angivet i DKK inklusiv moms. Som standard, tilføjer vi DKK 375,- til ordren for levering til DK og brofaste øer, 799,- DKK til øer som Bornholm, og ved ordrer over DKK 7.500,- er fragten gratis.*

Vi leverer i hele Danmark, dog undtaget ikke-brofaste øer, hvor Køber kan anmode om levering til 799,- DKK. I sidstnævnte tilfælde, vil ordren blive leveret til det nærmeste havnekontor. Vi har ikke mulighed for at sælge vores produkter til udlandet, herunder Grønland og Færøerne. Produkter, der alligevel eventuelt monteres i udlandet, herunder Grønland og Færøerne, er IKKE omfattet af vores garanti.

**Prisen kan variere under vores kampagner og den gældende pris er derfor den der står beskrevet i kampagnen.

Foregår bestillingen via Klarvinduers hjemmeside får køber web-rabat på grund af de administrative besparelser. Handler køber via vores showroom og bestiller via sælger og en fysisk ordreseddel får køber produkterne til normalpris. 

10. Mål, design, materialer og montering

De mål som Køber skal indtaste, er altid elementernes udvendige karmmål (bredde x højde). Vi står altid inde for kvaliteten af vores produkter, men foretager løbende produktudvikling - og vi forbeholder os derfor retten til, til enhver tid og uden forudgående varsel, at ændre på design og udformning af vores produkter, samt til at foretage ændringer i materialevalg. Bestilte varer vil altid blive produceret i henhold til de til enhver tid gældende standarder for Klarvinduers produktion på det pågældende bestillingstidspunkt. Varer, der eventuelt genbestilles på et senere tidspunkt, er derfor ikke nødvendigvis udført efter helt de samme retningslinjer og er dermed ikke nødvendigvis fuldstændig ens.

NB! Hos Klarvinduer forbeholder vi os retten til at tolerer en fejlmargen på 2mm, på alle vores produkter. Dette betyder at Køber accepterer at der kan forekomme tilfælde hvor de i ordrebekræftelsen nedskrevne produktmål fraviger med op til 2mm på de faktiske produktmål.

Montering af alle Klarvinduers produkter skal udføres håndværksmæssigt korrekt, hvilket vil sige at al montering skal ske med egnede skruer, der skal anvendes egnet og blivende opklodsning i alle hjørner og under alle lodposter. Alle sidekarme skal monteres rette og i lod (på begge led), over- og underkarme skal være i vatter og ved bundkarme i aluminium skal der være understøtning pr. hver 300 mm. Diagonalmål skal være ens og der skal monteres blivende opklodsning bag alle befæstelser (se også monteringsvejledning på https://klarvinduer.dk/montage-af-vinduer-og-dore).

11. Klagemuligheder og tvister

Hvis du som Køber vil klage over dit køb hos Klarvinduer, skal du kontakt os på [email protected] eller telefonisk på +45 78 76 88 83.

Skulle det mod forventning ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive klage til Forbrugerklagenævnet under Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, såfremt betingelserne herfor er opfyldt (se nærmere på www.kfst.dk).

Klarvinduer (registreret Dansk Filial af Klarvinduer OÜ, Estland)
Cvr nr. 36949139
Vesterbrogade 24 st. tv.
1620 København V 

E-mail: [email protected]
Tlf.: 78 768 883