EKSTRA JULEUDSALG. -62% VINDUER. -65% DØRE. TILBUDET SLUTTER

Oftest stillede spørgsmål

Her får du svar på ofte stillede spørgsmål. Find svaret på dit spørgsmål delt op i kategorierne: Bestilling, Betaling, Levering, Opmåling og Montering, Reklamation og Generelle spørgsmål. 

Bestilling

Hvor meget koster det at købe nye vinduer og døre?

For at finde ud af hvad dine nye vinduer og døre kommer til at koster, skal du vælge de produkter som du ønsker. Her kan du udfylde mål, vælge tilbehør, materiale og hvilken type glas du ønsker - direkte på hjemmesiden. Du kan følge med i prisen hver gang du tager et valg og til sidst kan du se din samlede pris for dine nye vinduer og døre i kurven.

Kan jeg vælge andre farver end dem, der findes på hjemmesiden?

Desværre har vi ikke mulighed for at tilbyde andre farver end dem, der er tilgængelige på hjemmesiden.

Tilbyder I andre mål end mulighederne på siden?

Da alle vores produkter er fremstillet i specielle størrelser, har vi været nødt til at foretage nogle begrænsninger for at sikre hurtige leveringer til dig. Derfor er det desværre ikke muligt at bestille i andre størrelser end de mål du finder på hjemmesiden. 

Kan man få håndtag på ydersiden af ​​terrassedørene?

Nej, desværre ikke. Vores terrassedøre har kun håndtag på indersiden. Men vi anbefaler, at du tager et kig på vores facadedøre, hvor du kan få håndtag på begge sider og kan låse både indvendigt og udvendigt.

Tilbyder I garanti på jeres vinduer og døre?

Ja, vi giver en 12-års garanti på træ-alu produkter og en 7-års garanti på træprodukter. Læs mere om garantien her.

Jeg skrev det forkerte mål, da jeg bestilte. Kan jeg ændre dette nu?

Desværre har vi ikke mulighed for at ændre din ordre, men du har mulighed for at annullere din første ordre og derefter lave en ny. Annullering af en ordre kan foretages gratis op til 24 timer efter du har bestilt. Efter 24 timer er afbestillingsgebyret 50% af det samlede reservationsbeløb. Hvis annullering sker efter 7 dage, betales det fulde beløb af ordren af ​​kunden.

For at annullere ordren skal du kontakte kundeservice skriftligt og angive dit ordrenummer. Annulleringen skal derefter bekræftes skriftligt af Klar for at være gyldigt.

Kan jeg monterer en elektronisk lås på jeres døre?

Langt de fleste elektroniske låse kan kun tilkobles 1-punkts låse, så da vores døre er lavet med 3-punkts låse, så passer de ikke sammen. En elektronisk lås er baseret på en motor, der drejer cylinderen, som derefter folder et stempel ud fra låsekassen (1-punkts lås), men da vores låse ikke fungerer på denne måde, er det normalt ikke muligt at installere dette på vores døre.

Vi kan på forhånd informere dig om at Yale Doorman ikke kan tilpasses vores døre. 

Jeg har ikke modtaget min ordrebekræftelse. Hvad gør jeg?

Har du husket at tjekke uønsket mail eller spam mapperne i din email indbakke? Har du tjekket at den email du skrev ind ved bestilling, er skrevet korrekt? Hvis du har afgivet en forkert email eller ikke har modtaget ordrebekræftelsen i din email indbakke, så kontakt kundeservice via telefon eller mail. Så hjælper vi dig på rette vej. 

Har I nogle produkter på lager, som jeg kan købe og hente med det samme?

Nej desværre ikke. Alle vores produkter fremstilles på bestilling efter dine mål og ønsker, så der er ikke nogle produkter på lager.

Har I et showroom?

Vi er glade for at du er interesseret i vores produkter! Vi har desværre ikke et fysisk showroom som du kan besøge, da vi tror på at vores ressourcer er bedst brugt på det, der virkelig betyder noget. Nemlig at give dig kvalitetsprodukter til en knivskarp pris!Har du nogle spørgsmål eller har du brug for vejledning, så sidder vores kundeservice klar til at besvare dine spørgsmål og guide dig gennem hele processen.

Du kan kontakte os her via vores kontaktformular, mail eller opkald.Hvis du har brug for sparring og hjælp til at finde de helt rigtige vinduer og døre, kan du komme i kontakt med Stian, som ikke kun er ekspert inden for vinduer og døre, men også en enestående sparringspartner, der kan hjælpe dig med netop dit projekt. Stian er dedikeret til at skabe skræddersyede tilbud, der opfylder dine behov og forventninger.

Vi ser frem til at hjælpe dig med dit fremtidige projekt.

Kontakt os her.

Hvor bliver produkterne produceret?

Vores vinduer og døre produceres på vores egen fabrik i Tartu, Estland. Læs mere om vores produktion.

Kan jeg få trekantede eller buede vinduer/døre?

Det er kun muligt at bestille firkantede vinduer og døre. Du kan se hele udvalget af vinduer og døre her på hjemmesiden. 

Betaling

Hvordan betaler jeg?

Når du har fundet det du skal bruge, kan du kan betale ved at bruge kreditkort eller Mobilepay. Læs mere om betaling her.

Jeg har problemer med betaling. Hvad gør jeg?

Betaler du med Visa, Dankort eller Mastercard gør vi opmærksom på, at du kan blive bedt om at godkende din betaling med 3D Secure Authorisation. 3D Secure er en sikkerhedløsning for online kortbetalinger, hvor du skal bruge Nem-ID appen eller nøgleviser.

Bemærk: Det er efter ny lovgivning ikke muligt at godkende din betaling i 3D Secure med Nem-ID papkort. 

Med Mastercard kan der være en beløbsgrænse på dit kort, som er aftalt med din bank. Hvis din betaling afvises, skal du kontakte din bank da vi ikke kan ophæve denne beløbsgrænse.  

Hvis du har stadig har problemer med at gennemføre din betaling, så kontakt vores kundeservice, som vil hjælpe dig på rette vej.

Levering

Hvordan leveres min ordre og hvad koster levering?

Standard levering tilbydes til danske adresser med fast underlag, plads til kørsel og til brofaste øer. Hvis din adresse ikke opfylder kravene for standard levering, eller du bor på en ikke-brofast ø, kræver din ordre at bleve leveret med en alternativ leveringsform.  

Her kan du få et overblik over priser og hvilken leveringsform din adresse kræver.

Hvornår får jeg min levering?

Når du bestiller, får du oplyst en forventet leveringsuge. Den endelig leveringsdato får du oplyst den dag ordren er pakket og er klar til distribution fra fabrikken i Estland. Du får en mail med leveringsdatoen 2-4 dage før planlagt levering.

Nb. Vi stræber altid for at levere i den forventet leveringsuge. Det er dog ikke muligt for os at informere omkring den præcise leveringsdato, før tirsdagen i den forventet leveringsuge.

Levering anses for at være på et acceptabelt tidspunkt, hvis leveringen finder sted senest fire uger efter den estimerede leveringsdato. Det er vigtigt, at du ikke bestiller en håndværker eller montør, før du ved mere præcist, hvornår din ordre ankommer.

Hvordan leveres min ordre? 

Din ordre afsendes som standard med ‘standard levering’, hvor forhold som fast underlag, plads til kørsel og brofast ø er opfyldt på din adresse. Opfylder din leveringsadresse ikke disse forhold, kan du vælge en alternativ levering. 

En alternativ levering kan foretages med tre forskellige biler alt efter leveringsforhold. Alle alternativ leveringsformer skal oplyses skriftligt til Klar senest ugen før planlagt leveringsuge. Vi tilbyder også levering til ikke-brofaste øer i Danmark. Læs mere om leveringsformer her.

Kan jeg få min ordre tidligere, end det hjemmesiden siger?

Nej, desværre er det den forventede leveringsuge på hjemmesiden, der gælder. Skulle noget ændre sig, kontakter vi dig hurtigst muligt.

Opmåling og montering

Kan jeg få jer til at stå for opmåling og montering af mine vinduer og døre?

Klar tilbyder som noget nyt også at stå for installation af dine nye døre og vinduer. Du skal fortsat selv stå for at opmålingen. Du kan finde forskellige guides, som vi håber du finder nyttige. Her finder du vores guide til opmåling, og her kan du læse vores guide til montering og afmontering.  

Du kan finde det hurtige monteringssæt her.

Hvor skal fugen placeres på træ/alu produkter ved montering?

Ved fugning af træ/alu produkter skal fugen ALTID lægges på trædelen og ikke alu-profilen. Derved bibeholdes ventilationen og der undgås fugtdannelse mellem træ og aluminium. 

Reklamation

Hvad gør jeg, hvis der er noget galt med de varer jeg har modtaget?

Hvis du oplever transportskader, en defekt på et produkt eller et forhold, der ikke opfylder dine forventninger, skal du informere os om dette igennem reklamationsformularen, så vi kan løse problemet så hurtigt som muligt. 

Vi bestræber os altid på, at levere produkter som lever op til dine forventninger, men desværre kan der opstå fejl. Fortvivl ikke, vi vil gøre vores bedste for at løse det! Vores højeste prioritet er, at du er tilfreds. 

Synlige transportskader skal indrapporteres indenfor 24 timer og usynlige transportskader skal indrapporteres indenfor 7 dage. 

Læs mere om, hvordan du sender en reklamation ind her.

Generelle spørgsmål

Hvorfor dugger mine nye vinduer om morgenen?

Faktisk er det et tegn på god isolering, så længe duggen er på ydersiden af vinduet. Dug på ydersiden af dit vindue er meget normalt mod vintertiden, hvor der er stor forskel på nat- og dagstemperaturen, hvilket er derfor duggen forekommer i morgentimerne. 

Læs mere om dug på vinduer her.

Relateret indhold